Strangers out of Blue Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Jeg skal til legen neste onsdag, første time etter at jeg testet positiv på tirsdag. Hva skal jeg ha med meg??? Hva bør jeg vite???
Lykke X 4 Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Ta med urinprøve. Og vær forberedt på at det kan bli tatt en gynekologisk undersøkelse med prøvetakning. Det blir også som regel tatt blodprøver. Mest sannsynlig også blodtrykk. De spør gjerne om tidligere graviditeter, fødselsvekt på barn fra før barn, evt. sykdommer hos deg, barnefar og evt. dine barn fra før. De spør også om du røyker,og hvor mange du røyker pr. dag. Startvekt ved graviditet (kanskje du blir veiet også). Alkoholforbruk, om du tar folsyre osv. Det er det jeg kommer på av hva jeg har gjort på de første kontrollene Masse lykke til!
Prinsen & spiren Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Jeg testet pos for en uke siden, og skal til legen på onsdag jeg også. Så takk, det hjelp meg og : )) Spennende... Jeg hadde underlivsundersøkelse for noen måender siden, tror dere jeg trenger dte da+? heheh:p uff.. må vel det ;P
lioness* Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Du er så kort på vei at det ikke er sikkert det skjer så mye. Jeg var på min første legetime i dag, er heller ikke så langt på vei (6+2). Ingen urinprøver, blodprøver, blodtrykkmålinger eller noe som helst. Hun ville vente til uke 10 med å gjøre alle disse tingene. Vi snakket bare litt kort om svangerskapsomsorgen generelt (når UL, når første time hos jordmor etc). Hovedgrunnen til at jeg var hos legen i dag var at jeg bor i Oslo og ønsker å føde på Riksen (må søke veldig tidlig for å på plass).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå