Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Jeg er i uke 25 og har gått opp 6,4 kg. Jordmor sier det er passe, men alle vennene mine sier det er mye. Jeg er 171 cm og veide 68 før graviditet. Hva er vanlig, er dette for for mye??
Grillet kylling Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Jeg hadde lytta til jordmora..Det er hun som har utdanninga...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Det er helt passe:) En skal jo legge på seg noe i løpet av svangerskapet, ellers er det ikke helt som det skal;) Jeg la på meg 5 kg på en måned, sånn midt i svangerskapet, og tenkte at dette kom ikke til å gå bra med tanke på vekten min. Men faktisk var det bare et slags engangstilfelle, for resten av svangerskapets måneder steg vekten slik den skulle. Jeg la på meg ca 17 kg i svangerskapet(noe vann), og 3 kg av de la jeg på meg selv. Ellers var det vann i kroppen, ungen og alt det andre som følger med:) Det syns jeg ikke var så galt, og ungen var ca 3500 g.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 herlighet.. drit i venninnene dine.. Det er IKKE for mye.. For mye ville vært 20 kg eller no.. (litt avhengig av utgangsvekta) Men ikke tenk på det du, evt ekstra kilo du pådrar deg, ammer du fort bort igjen.. :-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Nå får du virkelig pes...Vektspørsmål egner seg ikke å stille folk osm ikke ser deg og kjenner deg For en gravid kan det være normalt å holde vekta gjennom svangerskapet, noen er lettere som høygravid enn hva de var før de ble gravid. Alt fra å gå ned noen kilo til å gå opp over 30 kilo er normalt, men ikke nødvendigvis normalt for DEG.. Kankjse har du gått opp for lite, kanksje har du gått opp for mye...Det er det ingen her inne som kan si med sikkerhet.... Sånn i forhold til at man regner ca 12 kilo som gjennomsnittlig vektoppgang, så vil jeg si du ligger etter det skjema..DU er jo i en periode du er i fin form, og har et høyt/normalt aktivitetsnivå og derfor ikke behøver å gå så mye opp i vekt. Med førstemann hadde jeg lagt på meg 25 kilo i uke 25, men andremann 3 kilo,- så det er vanskelig å si hva som er normalt gitt....Vekta og kropp har vel ikkenoe å si nå som "gullet" er på vei, har det det da?? Sats på å spis sunt og v ariert, tren som før du ble gravid, men ikke press deg,- og den vekta du legger på deg vil være den vektoppgang som er normal for nettopp deg.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 nei jeg synes ikke det hørtes så mye ut.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #9 Skrevet 4. desember 2008 Jeg er 1.70 m høy og veide 73 da jeg fødte, så folk er jo forskjellig.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #10 Skrevet 4. desember 2008 Jeg er 180 cm og veide 60 kg før jeg ble gravid. Under graviditeten la jeg på meg 20 kg! Nå er jeg nede i 64, men det gjør meg ingenting å ha noen ekstra kilo:) Ikke tenk på det, du er gravid og skal kose deg uten å måtte tenke på vekta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå