BabyBlue Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Jeg bare lurer på om man trenger noen spes.utdannelse for å jobbe som hjelpepleier/sykepleier? Jeg MÅ ha en jobb ganske fort og begynner å bli ganske desp. Er det ingen som tar inn vikar på sånne steder uten noen utdanning?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Forstår jeg det rett så har du ikke utdanning??? da kan du IKKE jobbe som sykepleier, det er en høgskoleutdanning. Det som går an er å jobbe på aldershjem. det går an å gjøre uten utaddning, men da får du lønn som ufaglært også. Håper dette gjør dei noe klokere
Klar Som Et Egg Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Du kan jobbe på typisk sykehjem som ufaglært, men lønna er dårlig.. Du kommer ikke inn på sykehus uten å være hjelpepleier, sykepleier eller sykepleierstudent.. Du må nok ha tre års utdannelse på høyskole/universitet får å jobbe som sykepleier, eller hjelpepleier-utdannelsen for å jobbe som dette, dette er beskyttede arbeidstitler..
ea79 Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Du kan jobbe i helsevesenet uten utdannelse. Du får da opplæring og kan jobbe som pleieassistent. Hjelpe til i stellsituasjoner og i matsituasjoner, går tur med pasientene osv. Du kan ta deg en telefon til ulike sykehjem eller lignende og håpe at de tar deg inn til opplæring..Det er jo ofte stort behov for folk i helsesektoren, spesielt aftenvakter og i helgene. Men helsevesenet kan være veldig tungt å jobbe i som gravid , både fysisk og psykisk. Bare vær obs på det. Jeg er sykepleier og det krever tre års høyskoleutdanning for å kan jobbe som det , hjelpepleiere har utdanning på videregående nivå. Lykke til, håper det ordner seg:)
svirrehodet Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 de har også startet med at du kan ta utdannelsen som hjelpepleier mens du jobber. Dette dekker arbeidstedet ditt.. Du leverer inn noen eksamener, og går på noen forelesninger, men det spørs om du rekker å bli ferdig dersom du er gravid eller langt på vei..
svirrehodet Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 ellers e kanskje nattevakt på bolig e.l. et alternativ?? der er det greit betalt, og dersom det er passiv (hvilende) vakt er det ikke så tungt for en gravid heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå