Gå til innhold

Hvis du hadde fått litt penger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Vi snakker om 10 000 kr.

Hadde du:

1. Kjøpt nytt spisestuemøblement?

2. Reist til syden?

3. Spart pengene?

Føler at alle tre tingene er like nødvendig her i gården. Men har tenkt å velge ett av alternativene. Vet at jeg kan få en spisestue jeg ønsker meg, eller en fin tur for pengene.

Vil ha mange svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør hva du virklige trenger.

Trenger du nytt spisestuemøblement? Virkelig trenger?

Kunne du trengt en skikkelig ferie??

Skrevet

Vel, vi bygger på/pusser opp, så her ville pengene gått til det, altså sparing!

Skrevet

Man MÅ ikke ha spisestue, men om behovet er stort bør man nesten ha det.

Man MÅ ikke reise til syden.

Man MÅ ikke spare penger på konto.

Om du bruker pengene på sydentur er dem borte etterpå.

Sparer du pengene på konto har du penger i bakhånd, men du har vel strengt tatt klart deg uten det til nå?

Kjøper du ny spisestue, får du et nytt møbel som du ønsker deg, som kan brukes hver dag og som du kan få igjen noen kroner for om du ikke vil ha den lenger. Investering med mange goder :-)

Kjøp spisestue du :-)

Skrevet

Jeg har sikkert den styggeste spisestua her inne. Gammel og slitt. Så har veldig lyst på ny. Men selvfølgelig er det ikke livsnødvendig.

Kunne også trengt en ferie nå. Trenger virkelig det. Men dør jo ikke om jeg ikke kommer meg til syden.

På sparekontoen står det 0 kr. Men man overlever jo uten penger der også. Har gjort det de siste 10 åra i hvert fall.

Selvfølgelig bør man jo ha en buffer på en sparekonto. Men når jeg plutselig og uventa får litt ekstra penger, har jeg lyst til å unne meg litt luksus. Familien har vært igjennom en del i det siste.

Skrevet

Jeg ville kjøpt spisestue og spart resten:)

Skrevet

Spar de.

10 000kr er lite penger, men suverent godt å ha på en sparekonto tilfelle dårlige tider.

Mitt tips:

1. Sett pengene på sparekonto

2. Finn en spisestue som du liker, men samtidig er rimelig

3. Spar alt du klarer hver mnd (Tips er å ønske seg penger til jul, droppe julegave til mann/deg selv osv)

4. Når du på sparekontoen har 10 000 + den summen som spisestuen koster, så kjøper du spisestuen

Skrevet

Vi har samme situasjon på en måte, har fått litt mer enn 10000 da men..

Vi har ikke spisestue en gang:)

Jeg har satt inn alle pengene på sparekonten min inntil vi vet akkuratt hva vi vil ha- så slipper vi å føle at vi ikke brukte pengene riktig...

Siden ingen av pungtene dine må utføres med en eneste gang så er det kanskje lurt å gjøre det samme? :)

Dessuten! Kjøpe noe som helst dyrt rett før jul og JANUARSALGET syns jeg er dumt i seg selv...

Skrevet

Det beror jo egentllig litt på hva du ønsker mest og hva du har økonomisk frihet til.

Selv opplevde jeg dette i sommer da jeg vant 17.000. Det var rett for ferien. Og jeg kjøpte meg det speilrefleks kameraet som jeg så lenge hadde ønsket meg, fordi en slik mulighet til ekstra penger man kan bruke på noe så unødvendig dukker ikke opp særlig ofte. Resten ble brukt på ferien. Vi fikk så å si gratis ferie i år pga det.

Skrevet

enig med CaT...ikke så sløv du:)

Skrevet

Pengene står pent og pyntlig på sparekontoen til jeg får bestemt meg.

Tror jeg aller mest ønsker meg ferie. Men får liksom litt dårlig samvittighet, hvis jeg bruker pengene på det. Føler at det liksom er litt mer fornuftig å bruke dem på spisestue. Aller fornuftigst er det så klart å la dem stå på sparekontoen som flere her nevner, men vet ikke om jeg er fornuftig nok til det:)

HI

Skrevet

He he, så sparer du det til du finner et godt ferie-tilbud du vil slå til på :) Jeg gjetter på at det vil komme mange gode tilbud utover våren ettersom folk reiser mindre nå. (Tips: Sørg for at du bestiller med kredittkort eller noe slik at du får tapet ditt dekket om reisebyrået konker).

Skrevet

Vi har ikke plass til spisestue sånn vi bor nå, så det hadde vært uaktuelt.

Men vi skal bygge ut og pusse opp, så pengene hadde kanskje havnet på byggekontoen. Men samtidig så er både jeg og mannen min så sugne på en skikkelig ferie nå (er 3 år siden sist), så det er nok stor sjanse for at det hadde blitt en tur til kanariøyene eller noe slik.

Skrevet

Vel, om 10 000 hadde dukket opp uanmeldt hadde jeg nok gitt et par-tre tusen til en av organisasjonene jeg støtter..Kall det gjerne å kjøpe seg god samvittighet,- men i og med at jeg fint hadde overlevd ute disse ekstrapengene så synes jeg det er et minimum å gi bort nå før jul...

Skulle vel ha gitt bort alt, men i og med at jeg OGSÅ ønsker min egne barn det beste så hadde jeg muligens satt inn litt på deres sparekonto og så brukt et par tusen på en helg på Holiday Club i Åre med barna....... (hotell med badeland) Spare gjør jeg(vi) fast alikevel, og har derfor en reservekonto som nå er "oppfyllt",- for å si det sånn,- altså over det minimumsbeløp vi har sagt vi vil ha på en slik konto....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...