Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så forbannet nå!!!!!!! Har fått høre at jeg må søke om foreldrepenger og overgangsstønad tidlig, så jeg søkte i september. Har ikke hørt et ord siden. Så ringer jeg Nav. Der får jeg beskjed om at jeg har søkt for tidlig, så de har avslått min søknad som om jeg har abortert!!! Kan dere virkelig tro det!!!! Jeg blir så fortvilet. Skulle hatt penger i desember, men ser ikke ut til at jeg får det. De skulle sette meg over til et annet NAV-kontor, men de er steng fram til mandag. Noen andre som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra ned der og "hyl" til du får det igjennom!!!!

Jeg ringte akkurat til nav,og jeg har heller ikke fått mitt,selv om jeg søkte i september jeg også,så nå sa jeg ifra om at det HASTER!!!

Jeg har tross alt lån og regninger som står på vent,så jeg sa at jeg ringer igjen senere og forventer da at det er gått i orden.

Hun jeg snakket med sist sa hun skulle legge press på saken,og han jeg snakket med nå sa at det ikke var gjort noe!!!!

DRITTNAV!!!!

Skrevet

herregud, nå blir jeg stressa....... har ikke hørt noenting fra nav etter at jeg søkte, og trenger de pengene fra dag 1!

Nå kan jeg også legge til at jeg traff på den desidert verste nav-ansatte den dagen jeg leverte papirene mine, og det forundrer meg ikke om han har kasta alle papirene mine i en stor peis/ovn, der de sikker legger alle henvendelser fra gravide... De går på kurs for å lære hvordan de skal komme under huden på oss og gjøre oss gale av frustrasjon.... ARRRRRG!

Skrevet

Nå har jeg sendt klagemail til det kontoret som de prøvde å sette meg over til, og som var stengt. Burde kanskje ha roet meg ned mer først, men jeg tror jeg klarte å være saklig. Jeg forklarte min situasjon, og sa at jeg syntes de kunne ha informert meg om at ting ikke var i orden og bedt meg søke på ny. Så får vi se på mandag morgen om de svarer meg, hvis ikke så ringer jeg!

Skrevet

Tropp opp med krigsmaske på, klar til angrep :-) hehe!

Håper virkelig tingene ordner seg for deg, dette er jo klart dems feil og du burde da være første pri for å få godkjent søknad!

Skrevet

jeg var også nede på nav nå for å få svar på en søknad jeg fikk beskjed om for en stund siden at jeg skulle levere inn en mnd før jeg sko få pengene.

Men di har ikke behandla den ennå,og jeg som regna me å få pengene den 12 denne mnd!! koss i hekkan skal jeg greie å overleve jula da!!

jeg karngla ikke me di der og da,men skal ringe dem i måren å kjefte,føler det er litt lettere!

Skrevet

sånn,da har jeg sendt dem en kjefte mail :P håper di svarer

Skrevet

Har akkurat begynt på uke 32, og har ikke fått knødd papirene mine avgårde enda.. burde jeg stresse veldig nå? :S

Skrevet

eg tok meg en time hos ho som drev med dette på nav og fikk alle søknadene som gjaldt svangerskap fylte de ut å sendte de fleste avgårde, på noen må eg ha fødselsatest med, men de ligger klar, ferdig utfylt:) eg sendte søknaden min om overgangsstønad og foreldrepenger i august. venter på svar på overgangsstønad ( det kunne nemlig ta opp til 3 mnd) men fikk foreldrepenger utbetalt nå i slutten av november første gang.

Skrevet

men eg var ganske heldig å traff på en hyggelig kontakt person der da:) det er ikke ofte, så skal være enig om av nav kan være noe dritt.. typen mingikk sykemeldt og har ennå ikke fått sykepenger, da det er 4 mnd siden han leverte første sykemelding. bare mye tull med alt der..

Skrevet

Nav er skumle.....

De er så uproffe!!!

Husk å alltid notere navn og klokkeslett, og be om direktenummer til dem dere snakker med.

Jeg sleit i 2 hele måneder for å få igjennom foreldre penger, de gjorde så mange feil at jeg grein av håpløshet på slutten. Det er udugelige, og har et råttent system som de ikke klarer å følge med på selv.

Skrevet

Er det mulig??

Og jeg som har lest at enkelte nav-kontorer har behandlingstid opptil 3mnd!! Iflg det så har jo du søkt slik du burde i mine øyne!

Kan ikke si annet enn: stå på kravet og ikke gi deg! Det der er da uhørt.

Lykke til!

Skrevet

Idag har jeg ringt de 3 ganger og troppet opp personlig!!

Problemet er bare at jeg hører til et nav kontor på Askøy utenfor Bergen,mens alle foreldrepenge søknader blir sendt til Stord (!!!)

Så når jeg troppet opp idag,så kunne de bare sende en mail,siden de ikke tok telefonen på Stord.

Etter en time ringte jeg sentralbordet og bad om å få snakke med Nav's avdeling på Stord.

Men damen ville ikke sette meg over,hun lurte på om hun kunne hjelpe meg med noe??

Oppgav alle detaljer og var ganske streng men saklig og høflig.

Til slutt satte damen meg på vent og ringt vedkommende selv.Etter et minutt eller to var hun tilbake med beskjeden om at det ble satt hastevedtak på saken min,og den skulle behandles allerede idag.

Jeg takket pent for hjelpen og ønsket damen en god dag.

Men tenk at det skal være sååå vanskelig å få det du har krav på??

Skrevet

Blir nesten som her. Jeg hører til NAV-Malvik. De som vistnok har med foreldrepenger og overgangsstønad er NAV-Orkdal. De som har med sykepenger, skatt og selvangivelse er NAV-Melhus. Ikke så enkelt å vite hvem man skal forholde seg til. Og må jeg søke på nytt, må jeg da sende søknaden til Malvik eller Orkdal? Og Orkdal er så langt unna at det er ikke bare bare å komme seg dit når man er billøs.

Jeg skal ringe de på mandag og krangle.

Fikk tak i de papirer jeg trenger med terminbekreftelse fra jordmor i dag. Tok ikke kopi sist, trodde det gikk bra å sende orginalen. Prøvde å få papiret jeg trenger fra arbeidsgiver, men da jeg satt på bussen hjem og fikk sett grundigere på papiret jeg fikk, så hadde de bare bekreftet at jeg har vært sykemeldt fra august!! Det jeg skal ha, er papirer på at jeg har jobbet minst 6 av de siste 10 mnd. Blir så irritert over at de ikke klarer å få det skikkelig der heller. Sist klarte de også å skrive feil. Men jeg venter med å kontakte de til jeg vet helt sikkert at jeg må søke igjen. Søknadene er fylt ut, så det er bare å få de av gårde om jeg må levere på nytt igjen.

Skrevet

WEEEE,mailen jeg sendte til nav i går hjalp!!nå ringte di og sa di skulle ordne opp i det med en eneste gang :D så fantastisk bra!! er nav i stavanger dette her,di er ganske så greie å ha med å gjøre om man maser bittelitt hehe..

Nå blei jeg glad :)

Skrevet

Så bra for deg. Godt at det hjelp å sende mail. Litt enklere å ordlegge seg skriftlig av og til.

Håper bare at det hjelper for meg også. Det er ikke avslaget som er det verste, det er det at jeg ikke fikk noen melding om at de hadde avlått, og at jeg kunne søke på ny.

Skrevet

da må du bare si at du fikk beskjed om å levere søknaden når du gjorde det...det sa jeg hehe. funka det ;)

Skrevet

di sa jo forståvidt at jeg sko levere den en mnd eller 2 før desember da..men jeg sa til hun at jeg fikk beskjed om en liten mnd;)

Skrevet

Jeg må bare si at jeg kjenner meg godt igjen i det Desembermirakel skriver!! De ansatte på nav skjønner jo ikke sitt eget system en gang. Tenk, jeg var til og med på NAV å fylte ut søknaden for å være sikker på at ALT skulle bli rett... Men neida, fikk den i retur!!! Å på vedtaket jeg fikk, så stemte ikke månedslønna en gang!! Helt håpløst! Måtte få arb.giveren min til å ringe dem å ordne opp, for meg ville de jo ikke høre på... Så jeg har også hatt noen grine tokter etter illsinte tlf samtaler med SURE drittkjerringer på NAV!! Å jeg får ikke utbetaling før 30.des selv om permisjonen min startet 21nov pga alt tullet.

Hehe, føles som om jeg har blitt straffet fra dag 1, for at jeg dro ditet å fylte ut søknaden..... :-P For INGENTING har blitt riktig...... Arghh!!! :-P

Skrevet

Da har jeg fått snakket med de som har med saken min å gjøre, og de sa at saken ikke var avslått, men lå på vent til termindatoen nærmet seg. Så nå er jeg glad.

Det er derfor jeg også ikke har hørt noe. De må ha missforstått hos mitt NAV-kontor, ettersom de kunne si noe sånt. Å hvor lette jeg ble. Hørtes ut som det skulle ordne seg med overgangsstønad denne mnd.

Skrevet

Jeg søkte litt for tidlig denne gangen (de hadde flyttet grensen fra 22 til 26 uker siden sist). Da fikk jeg brev fra NAV om at jeg måtte sende legeattest når jeg hadde passert 26 uker. Det var ingen krav til ny søknad eller noe, de la den bare på vent.

Du har krav på skriftlig avslag på søknader til NAV (på samme måte som at du skal få vedtaket skriftlig når de blir godkjent), så om du ikke har fått det er det NAV som har gjort en feil og de som må rette opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...