Gå til innhold

Hva vasker dere gulvene deres med ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har laminat gulv og kjøpte en såpe beregnet til det med appelsinlukt, men det lukter kattepiss synes jeg.

Uansett så er det ikke bra - blir stygge skjolder etter vask og man ser hvor jeg har vasket.

Er ikke noen flink husmor ang. rengjøring, men skulle gjerne vasket gulvet på mest mulig hygiensk måte og at det ser rent ut.

Når sola kommer på gulvet ser det ikke ut - enda gulvet er rent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært så stresset og sliten at jeg har syndet og bruk swiffer våt mop i det siste. da får jeg ialle fall vasket....

Skrevet

Har hørt at det er et vanlig problem med laminat. Selv bruker jeg Ajax i vannet, har både parkett og laminat, og jeg syns ikke resultatet blir så verst. Nå er laminaten i rom hvor sola ikke faller så "avslørende" på resultatet da, så det kan være det ikke ser så pent ut som jeg tror, hehe.

Ajax, vann og microfibermopp (selv om jeg vet at man ikke trenger såpe med den moppen så bruker jeg det nå likevel). Tørker ikke gulvet etter vask, vrir heller moppen godt før jeg vasker.

Skrevet

Her funker det med vann med bittelitt salmiakk oppi...Gulvene er ikke helt blanke (litt halvmatte på en måte) så blir ingen vaskeskjolder her iallefall..

:-)

Og ja, plukket opp tipset med salmiakk i vannet her på dib! ;-P

Skrevet

Her vasker vi gulver med ajax, bruker den med sitronlukt. Vet ikke om den er anbefalt da, men gulvene ser fine ut de. Eneste jeg har hørt er at man ikke skal bruke grønnsåpe.

Skrevet

Bruker Ajax på laminatgulvene våre... Og gammaldags vaske fille... Blir gullende rent..

Skrevet

laminat her også, og den vaskes enten uten noe vaskemiddel, bare vann, med litt zalo i eller med eget laminatvaskemiddel. trikset med laminat er at moppen/kluten er så tørr som mulig før du drar over gulvet for ellers blir det vannskjolder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...