Gå til innhold

spre nyheten...


mo80

Anbefalte innlegg

Når forteller dere verden at en liten er på vei, mors eller fosterets 12 uke? Jeg nærmer meg min 12 uke, og sprekker snart av fortellerlyst... Har sagt det til familien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hei

 

Når det nærmer seg 12, så er du jo veldig nær "grensen" så noen dager fra eller til tenker jeg at ikke har så stor betydning. Jeg trodde det var "trygt" i mors 12 uke, men mulig jeg er på villspor. Det vil jo kanskje være situasjoner da det passer, f.eks at man er til stede i samme rom som dem man vil fortelle det til, at man er i selskap, på besøk hos noen eller liknende. Ble nysgjerrig på når du fortalte det til familien din. Jeg har så lyst til å fortelle det til blivende morfar og søstrene mine på julaften (får lov av samboeren min), men er usikker på om det er for tidlig, da er jeg 7+4. Fortalte du det til familien din så tidlig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tenker det er trygt i mors 12 uke, men da er det jo fortsatt 6.5 mnd til termin.... Vi fortalte det i uke 8, til blivende besteforeldre og tanter. Men det var litt fordi at jeg var (og er ennå...) VELDIG dårlig, og syns det var fælt og lyve om hvorfor jeg var det...Har hvert sykemeldt en mnd nå... Og så fikk den kommende storebroren vite det forrige helg :) Synes ikke 7+4 er tidlig og fortelle familen, og julaften er jo en kjempeflott anledning!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er nå 8+4 og fortalte familien (mine foreldre og søsken) sist helg. Tenkte at skulle det skje noe vil jeg snakke med de om det uansett, så da kan de ta del i det helt fra begynnelsen! Og dessuten synes jeg det er utrolig kos å få daglig meldinger og telefoner der de forhører seg om hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til de fleste da jeg var 7 uker på veg. Men er faktisk overrasket over hvor mange tilbakemeldinger vi har fått om at vi burde holde det for oss selv osv med tanke på hvor mye vi vil skuffe andre hvis det skulle ende i en SA.

 

Men jeg trodde egentlig det var litt gammeldags jeg. Synes forresten det er litt synd at mange holder på "smerten" en SA er for seg selv. Tenk hvor godt det er å få litt støtte og omsorg fra andre når man har det vondt inni seg.

 

Men alle er ikke som meg da. så sikkert velig delte meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til kommende besteforeldre, tanter og onkler med en gang vi fikk positiv test, min 5. uke. Jeg skjønner at man er forskjellige, men blir overrasket over hvor mange som faktisk ikke forteller det til sine egne foreldre før uke 12. Hva om noe går galt? Jeg trenger mine foreldre som støtte for meg i tillegg til mannen min hvis vi skulle ha en SA. Orker ikke tanken på å la være å si det til mine nærmeste, og det vil bli vanskelig å begynne med å fortelle om en SA hvis jeg ikke har delt de gode nyhetene i første omgang. Tror ikke man skåner seg selv ved å la være å si det til sine nærmeste. Bærer man på de vonde hendelsene alene, tror jeg det blir tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører ikke til her. men jeg fortalte at jeg var gravid til mine føreldre og søsken i uke 6. men resten sv slekta fikk vite det i uke 30.

vet ikke hvorfor jeg sa det så sent, det bare ble sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei vi fortalte det nestenmed en gang vi hatt tatt testen vi :) måtte bare fortelle det med en gang hehe har hatt en ma en gang og var da veldig glad for att jeg hadde sakt det for fikk da masse god støtte nårjeg trengte det . må også si att jeg har 3 flotte barn fra før også og har sakt det like tidlig hvær gang .

syns det er kjempe bra att noen klarer og holde seg i 12 uker , jeg er bare ikke en av disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg snart 11 uker på vei og gleder meg så fryyyktelig til å fortelle det til noen :):) Men vi tenkte vi skulle si d til foreldrene våre på julaften...ååå d blir så koselig....får bare håpe vi klarer å vente så lenge....:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både sambo og jeg er litt av den vente-typen. Har nå kommet til uke 10+0, som da betyr at vi er akkurat 12 uker på vei på julaften. Vi venter med å fortelle det til fullgåtte 12 uker. Ikke pga at det er julaften eller sånt, men for å forsikre oss selv litt også om at det er virkelig, at babyen blir hos oss.

 

Hadde selvfølgelig fortalt om en evt SA, men syns det er bedre å fortelle at man er gravid når det da er "sikkert" at babyen blir inni magen..

 

Så på julaften kommer en overrakselse :) Har et barn på 1 år allerede, så blir ikke store aldersforskjellen, men det er bare koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...