Ellen Margrethe Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Har vært på UL og sett embryo og hjertefrekvens, men det er egentlig for lite i fht antall uker det er. Vi har innstilt oss på at det ikke vil gå allikevel denne gangen, men lurte på om det er noen som har erfaring med det? Noen som har fått samme beskjed? Har hørt at de vokser litt i rykk og napp,men...Nå er vi ganske lei oss!!
trine->mai07 og juni09 Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Hei! Hvis dere har sett at hjertet slår, så er det jo mindre sjans for at det ikke går? Kan hende at egget ble befruktet senere enn det man tror selv og er kortere på vei enn man tror. Ønsker dere iallefall lykke til, og håper alt går bra
nissi32 Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Hei jeg var på en privat klinikk i trondheim, tok ultralyd etter positiv test, legen sa jeg ikke kunne være gravid var ikke noe foster dær.men hun sa jeg hadde en stor muskelknute dær så jeg kunne få problemer med å bli gravid.Hun mente jeg kunne ha svangerskap utenfor livmor å satte igang blodprøver å ny henvisning til ny ultralyd en uke senere vi var livredde tok blodprøve fredag og mandag for og sjekke om hcg gikk opp som det skulle å det gjorde det... etter ny ultralyd å 8 uker på vei skjønte ikke legen at denne legen i trondheim ikke hadde sett fostret for det vistes godt jo å noen muskelknute har jeg ikke kan bli ganske redd av hysteriske å inkompetente leger så ta tiden til hjelp å opsøk flere leger hvis du er i tvil...lykke til
Rullemor ønsker nr 3 Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Hei! Jeg har opplevd det samme. Var på UL da jeg var 9 uker på vei. Spiren var ikke så stor men legen mente han så et hjerte. (tok utvendig ul) Ble satt tilbake 3 uker og fikk ny time etter to uker for å sjekke om det vokste. Etter de laaaange ukene var jeg ganske nervøs men spiren var dobblet så stor! har hatt en ul etter det og da mente legen jeg var 10+3 og da så jeg armer og ben som sprellet!!! Kjempe gøy! skal på ul igjen 16.des og det er fortsatt ganske spennende! Det er fastlegen som har tatt ul på meg alle gangene. Han synes selv det er kjempe gøy. Deilig med god oppfølging. Jeg syns du bør få deg ul om en uke eller to så ser de om den vokser. Masse lykke til!!!!
May-juli07+mai09 Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Jeg har opplevd det samme jeg var inne i uke 7 og da var det ikke noe hjerte og de sa at det var 70% sjanse for at embryo hadde sluttet å vokse så derfor dødt. så var jeg inne til ny ul 2 uker etter i uke 9 og da banket hjerte, den lå der å vinket til meg og var helt nydelig!!! lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå