Gå til innhold

hjelp til saværsavtale for gutt snart 1 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trenger forslag til hva som kan være en grei samværsavtale med far for vår gutt på snart 1 år.kanskje noen som har erfaring med lignende tilfeller?

Kort fortalt : jeg og barnefar har ikke vært sammen siden poden ble født,heller aldri bodd sammen, han har tatt lite ansvar hele veien, ikke bidratt noe økonomisk, uteblitt fra mange avtaler pga fest, jobber ikke, har ingen egen leilighet og lyver konstant,Han har imidlertid sett gutten jevnlig.han har fra før av en datter. han har ikke lenger vanlig samvær med henne, pga noe som skjedde nylig når han hadde henne. politiet måtte komme midt på natten og barnevernet er i saken . han har en psyksik lidelse, som er kronisk. + alkoholproblem. han har i den siste tiden gjennomgått psykiatrisk behandling og sier han skal gi opp alkoholen. jeg er veldi bekymret for om han har krav på å ha gutten alene, da jeg mener at dette er langt ifra forsvarlig. familievernkontoret mente at samvær med tilsyn er vanskelig å få til, og det enkleste er at jeg fortsetter å følge gutten på avtalene. er litt sliten.Men vil at det skal være trygt, og oppleves trygt for vår lille gutt. han sier han vil se han hele tiden, men uteblir når det passen han. jeg vil nå ha en fast avtale. høres 1 gang pr uke 3 uker pr mnd for lite ut? tror dere han kan kreve samvær alene??er veldig takknemmlig for alle svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dette tilfelle ville jeg nok ringt barnevernet og bedt om en samtale der siden de allerede er involvert i forhold til det andre barnet hans. De kan også komme med råd og forslag ang evnt. samvær.

Skjønner godt du er bekymret. Sliter litt med bf til min lille på snart 9 mnd. Han sliter også litt med psyken(angst, depresjon, selvmordstanker etc), er under behandling, har tidligere slitt med dop, og har av en eller annen grunn valgt å beholde vennene han har i det miljøet. MEN i vårt tilfelle, så vet jeg at han vil det beste for dattern vår, men er bekymret likevel.

Skrevet

Hei du!

Jeg støtter opp om hun som sier du kan drøfte det med BV siden det allerede pågår en sak med hans først barn.

Min historie dreier seg om et barn på 11 år i dag med en pappa som har slitt med rus og borderline diagnose. Han fikk tilbake samvær etter to lange perioder under rehabilitering. Er det en ting jeg stadig tenker på i dag så er det om han ikke burde hatt samvær i det hele tatt. Jeg har en sønn med store adferdsproblemer i dag.

Min personlige mening er at alle barn trenger ikke foreldrene sine! Det kunne vært bedre for min sønn om faren kom rehabilitert og frisk når han heller var 12 år og tok opp bekjentskapet.

Retten i Norge ofrer barn for psykisk syke foreldre. Men det er vel noe man skal lære av det også... -er min trøst.

Lykke til med deres beslutning, men om samvær... Tilsyn anbefales.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...