Gå til innhold

Er du med i noen barselgruppe?


-carina-

Anbefalte innlegg

Jeg var med i tre barselgrupper med eldstemann, egentlig veldig koselig, men litt mye. Så da ble jeg litt anti-barselgruppe, så med Helene er ikke ikke med i noen som helst gruppe... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med i en barselgruppe som møtes ca en gang i mnd. Vi er 5 mammaer med babyer bare noen dager fra hverandre i alder :)

jhyuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuyhj - katten gikk over tastaturet :)

Moro å treffes og høre hvordan andre gjør ting, og sammenligne litt. Behovet for dette er kanskje størst med førstemann når en ikke har noe særlig erfaring, jeg vet ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behovet var nok størst for barselgruppe med førstemann. Men merket at etter at Helene ble 6-7 måneder så ble det litt kjedelig å bare være her hjemme med meg. Hun har nok behov for litt mer stimuli, så nå angrer jeg litt på at jeg ikke har blitt med i barselgruppe... Har gått litt i åpen barnehage da, og så har jeg endel venninner som er hjemme på dagtid (siden vi jobber turnus). Så litt finner jeg på da! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er med i en barselgruppe som egentlig er to grupper som har slått seg sammen. Vi er seks stykker som treffes minst èn gang i uka (ikke alle er med hver gang). Jeg synes det er kjempekoselig og sosialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppa var er vel oppløst.. Var bare 4, hvor ei hoppa av, ei flytta og siste begynte å jobbe tidlig.

Vi møttes og gikk tur 1 gang i uka, men savnet litt å finne på noe annet. Latt barna leke litt på gulvet osv. Men slik ble det altså ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg møter 2 andre mødre med sine barn hver gang vi er til kontroll hos helsesøster. Det synes jeg er veldig fint, for da kan vi utveksle erfaringer og ofte er mye likt. Det skal nevnes at vi er godt voksne med barn nr.2. Ofte lurt å være i barselgrupper med noen som "matcher" litt. Jeg har ikke behov for å møte dem ellers, siden jeg har familie med små barn og venner med små barn. Vi er fullt av småbarnsmødre i nær omgangskrets. Likevel, synes jeg dagene med gutten går fort nok og jeg har ikke kjempebehov for sosial omgang på dagtid. Men, selvfølgelig koselig å møtes for tur og lunch en gang iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...