Gå til innhold

Hva tenker du når jeg sier:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest nickedokka
Skrevet

og hoi, snart er skatten vår...

sorry, året har vært litt sabeltannprega;)

Egentlig ikke så mye, tror jeg. Det er jo fullt mulig å leve et (tilnærmet?) normalt liv med hiv. Og smittefaren er veldig oppskrytt, så jeg bekymrer meg i alle fall ikke med mindre ungene finner sprøyter ute eller noe=)

Skrevet

En fryktelig sykdom, spesielt utbredt i Afrika, men på fremmarsj også her i landet. Man kan leve tilnærmet normalt selv med HIV, men det finnes ingen kur for den enda.

Jeg er ikke redd for smitte, selv om en av mine nærmeste skulle få sykdommen:-)

Gjest nickedokka
Skrevet

Det snakkes om alle fordommene rundt hiv, at folk som står fram faktisk kan ha problemer med å få seg jobb ol. Jeg skjønner ikke helt det? Jeg husker da det var relativt nyoppdaget, da var det mange historier ute og gikk om at man kan smittes nærmest ved hudkontakt. Men det er jo forlengst bevist at det skal svært mye til for at viruset overføres mellom mennesker. Jeg regner meg som heller lite opplyst om dette temaet, så at så mange opppegående mennesker skal være så redde for dette i normal sosial omgang, det er meg en gåte...

Men nå er det jo engang sånn at frykt er ikke alltid rasjonell, det kan jo være der det ligger.

Skrevet

Vi ble veldig skremt på begynnelsen av 80-tallet og det tror jeg sitter i folkesjela enda. Da skal det mye til for å fornye "kunnskapen" i befolkningen generelt, myndighetene har ikke gjort mye og da er det opp til hver enkelt å skaffe seg kunnskap.Det igjen krever en viss interesse og det er kanskje der det skorter?

Skrevet

At det er skremmende at nå som ungdommen får såpass god opplæring i hva de faktisk kan pådra seg av sykdommer ved ubeskyttet sex, er det fremdeles mange som velger å ikke bruke kondom....

Skrevet

At HIV "spredningen" er størst blandt den heterofile delen av befolkningen, dvs at dem har mere ubeskyttet sex enn homofile. at det ikke smitter via en kos, dele håndkle eller drikke av samme kopp.

Skrevet

en uhelbredelig sykdom...blod...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...