Gå til innhold

kan jeg være gravid???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg lurer på om jeg kan være gravid.. jeg satte siste p sprøyta i februar i år og virkningen skulle da være borte i mai..jeg har hatt ubeskyttet sex...jeg springer ofte på do,jeg er kvalm og brystene mine er ømme og vonde og jeg er oppblåst i magen spesielt om kvelden..12 november så kom det litt blod på papiret når jeg tørket meg og det var på størrels med et krone stykke så jeg lurer på om det kan være en festningsblødning jeg hadde da??jeg har tatt et par tester rundt om det tidspunktet.den ene var klart negativ men den andre så ut som at den var veldig svakt positiv..sånn som noen av dere har snakket om her inne en sånn svak slags skygge strek men jeg kunne tydelig se den på en cb test..noen som kan svare meg da på om jeg er gravid...jeg har funnet ut at hvis jeg er det så var jeg i uke 3 da når jeg tok de testene og da er jeg eventuelt 5+1 nå hvis det stemmer.synes jeg har lest en plass at det er først nå at en test vil slå ut ordentlig positiv og jeg lurer på når skal jeg regne terminen fra??skal jeg regne den 14 dager før den 12 november da jeg tror at jeg hadde festningsblødning???noen som kan svare meg??føler jeg vil få bedre svar av dere som er kommet litt lenger i sv og at dere kanskje har litt mer erfaring på det område...håper på svar...unnskyld at det ble så langt men har mange spørsmål jeg lurer på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kan svare deg med sikkerhet om du er gravid eller ikke, ofte er man gravid når man har slik skyggestrek, andre ganger så er man det ikke. Folk kan bare gjette.

Ved positivtest, så regner man fra første dag av siste mens.

Jeg fikk klar positivtest når jeg var 3 + et eller annet uker, så det finnes ikke noen fasit svar på når man får klar test, enkelte får ikke klar test før 6 uker etter uteblitt mens.

Eneste måten du kan være sikker på om du er gravid eller ikke er ved å ta en ny test.

Skrevet

heisann

svak positiv er positiv sies det men ta en test til for sikkerhetskyld.

jeg fikk også veldig svak positiv først.

det er vanskelig å beregne termin når du ikke har noen sikker dag å gåut i fra men intil du kommer til legen kan du jo regne ca 14 dager før du haddedenne blødningen. men det er absolutt ikke noe sikkert.

la legen hjelpe deg med beregning kansje du trenger en ul for å finne ut hvor langt du er.

Skrevet

Et forslag fra meg er at du tar en digital-test. Der står det "gravid", "ikke gravid". Veldig enkelt å forholde seg til:)

For noen kan det være for tidlig å få positivt utslag i 3.uke, for andre ikke. Nå når du er over 5 kan det jo hende det slår ut. Jeg tok digital test da jeg var 3 uker på vei, og den sa "gravid". Lykke til!!

Skrevet

Enig med hun over her, ta en digital test:) Den skal iallefall slå ut på deg nå:)

Spennende!!!

Og et forsiktig "gratulerer" i så tilfelle:)

Skrevet

Hei hei ;o) Du har jo symptomer...men det har jeg hatt mange ganger jeg har trodd jeg har vært gravid noe som det viste seg hver gang at jeg ikke var...noen ganger kommer de av psykiske grunner,..Merkelig nok merket ikke noen ting og følte meg så lite gravid som jeg aldri har gjort før denne gangen jeg sku ta en test...Hadde en meget meget svak skygge av en strek,men dette var likevel noe nytt fra de andre gangene hvor de har vert dønn negative..! I ettertid har det vist seg at jeg må ha vert i uke 7-8 når jeg tok denne testen,så for tidlig var det i alle fall ikke!

Har ikke erfaring med den digitale testen,men hadde prøvd ut en sånn en tror jeg,du kan jo også avlegge en visitt til fastlegen din for å få ett sikkert svar ;o)

Når det gjelder positiv test er positiv test utsagnet,så har jeg sett innpå her tidligere at folk har forskjellig erfaring med dette.

Lykke til ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...