Gå til innhold

Min Fødselshistorie og ukene etter.


*nr 2 på vei*

Anbefalte innlegg

 

 

Ble fryktelig trist dette

 

Fikk jo svangerskapsforgiftning, så ble lagt inn med 140/90 og +4 proteiner.

Så Ble lagdt inn på lørdags kvelden etter en lang dag med undersøkelse.

Fikk ballong kateter kl 10-12 tia på søndagen. så gikk hele dagen med det. så på mandagen kl 10 så skjekket de om det var blitt noe modning. var da 3 cm. så de tok vannet med en gang. gikk en time, så ble lagt inn på fødestua, så kl 12 kom riene. gikk mange timer med rier, så dabbet de av i 16 tia. fikk epedural og drypp måtte ha epedural siden blodtrykket ble på 150/108. så jeg lå i mange timer uten og kjenne noe. kl 0040 kom det skikkelig trykketrang. han var ute 0147. var så deilig og få det overstått.

 

Første dagen gikk det som det skulle på morgenen, han pustet kjempe fort og slet med og få i seg morsmelka. Barnelegen var og så på han og tok blodprøve av han. men hun så ikke noe på blodprøvenså hun trudde alt var ok.

men om natta ville han ikke ha mat i det hele tatt han lå bare og gråt og gråt. så en annen barnelege kom tidlig på morgenen i dag og så på han. de sendte han på ultralyd av hjertet og skjekket han grundig.

 

de sendte han rett på akuttrom på intensiven, så ble en kraftig slag i magen på oss. var ikke forventet overhode og vi ble bare i full sjokktilstand.

Lille gutt ble sendt i ambulanse rett til rikshospitalet han var medfødt hjertefeil. så vi er på rikhospitalet.

 

han ligger på intensiven her nå. han er på full observasjon.

legene sier han kan bli frisk. men uten operasjon så dør han. han vil ikke klare seg uten.

Så vi har en veldig tøff tid frem over. men prøver og se positivt, siden sån han er nå så vil han klare seg. men blir han dårligere så kan de ikke oprerere og da dør han

 

Er kjempe grusomt og se babyen ligge der og ha masse ledninger og aparater på seg. men blir operasjon når han er en uke gammel. så vi bare krysser fingrene og håper han har det bra.

de beste hjertespesialistene i norge er jo satt på saken. så da håper vi det går bra.

 

Har egentlg ikke helt gått opp for meg at jeg har født, så nå plutselig ligger han der og sliter med og holde seg i livet.

han har 4 feil på hjerte. er ganske så vanskelig og forklare. men har et hull i hjerte, så er det en blodårer som har byttet plass, aortaen er helt avkuttet og høyre hjertekammer er forlite. så blir en tøff operasjon. men han er så stor så han vil klare det.

 

 

 

-----------------------------------------------

 

 

Det er så utrolig vanskelig og havne i en sån situasjon.

Nå sitter vi her, de har hatt lille gutt oppe til diskusjon på hjertemøte, det er over nå. så skal legene til lille mann høre hvordan det går videre.

Så etter det får vi da mere info. De var tydlig vis ikke ferdig med møte. Men skal ha et til i morgen. Så det virket jo nesten som alt går den rett veien.

fikk en så god følelse, så jeg måtte bare løpe ut av rommet på barsel og opp på nyfødtseksjonen. fikk høre at hjertemøte var akkurat. så vi sitter her og venter på telefon. jeg klarer ikke og tenke på noe annet.

selv om det er så ufattelig trist så fikk jeg en så god følelse så jeg ble så gla, så nå må vi bare håpe og håpe.

vi skulle liksom egentlig vært hjemme nå, så sitte og kose oss i sofaen. men vi sitter her.

 

 

----------------------------------------

 

Fikk en super god nyhet akkurat. Blir mest sansynlig operasjon på mandag.

de skal diskutere nermere i morgen hvordan det skjer. å eventuelt hva de skal gjøre. jeg bare håper på det beste nå. så får vi vite alt i morgen. legene hadde dratt. så vi fikk ikke snakket med dem, men sykepleieren som hadde overvåkingen på han kom med den utrolige gode nyheten. så jeg gleder meg sån.

 

-------------------------------------------

 

Nå var jeg akkurat oppe hos lille gutt,

i morgen er det jo operasjonen. er fryktelig spent, men leste om en gutt som hadde samme feilen, jeg så bilde av han 7 måneder senere. så da er jeg 100% sikker på at dette klarer han. men er skummelt at dagen i dag går så fort. kan jo være siste dagen vi har med han å =( tenker jo mye på det å.

kirurgen og kartologen sa at han puster alt for tungt, så kunne være han måtte ha respirator før helgen var over. men han puster enda veldig bra selv om han ikke puster bra nok. så siden han har klart seg så bra til nå så må han jo klare seg videre. det værste er jo at de sa vi kunne se han rett etter operasjonen. men jeg vet ikke om jeg klarer.

fordi de kan ikke sy igjen brystkassa hans før ca 2 dager etter. jeg vil jo selvfølgelig være der for han men jeg vet ikke om jeg klarer og se han ligge sån.

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

i dag er lille gutt 14 dager gammel, han ble over flyttet til Drammen, Lokalsykehuset. så nå er vi ute av rikhospitalet. han spiser halve måltidet selv så får han resten på sonden. så har vært en stor fremgang.

så nå håper vi bare og komme hjem til jul =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer masse med fødsel og baby.

 

Det var skummelt å lese dette og det føles fælt innvendig. Bra å lese at utviklingen gikk i riktig retning. Krysser fingre og tær og alt som kan krysses for at alt går bra framover og at det dere opplevde her snart bare er et vondt minne.

 

Stor klem!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese, men godt at det går bra så langt. Og håper det vil vare i mange mange år framover.

 

Gratulerer med ein liten gut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...