Månefeen ♥ Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Hadde et møte med jobben der de sier de ikke kan tilrettelegge og spør om jeg ikke kan sykemeldes 100% frem til termin. Jeg sier jeg skal undersøke med lege hva man gjør. Hvis du lurer så er min arb.giver helt fersk og uvitende om alt som går under "arb.taker". Saken er, nå har jeg vært hos jordmor, hun gir meg et skjema (der arb.giver bekrefer de ikke kan tilrettelegge) der hun selv skrev under å ba meg sende arb.giver. Han kan velge å skrive under, så kan jeg ta med skjemaet videre. Nå lurer arb.giver på hva dette er (jeg har forklart enkelt og greit å henvist til NAV sine sider) og han lurer på om han skal gå med på det, det var jo det han ville? What to do?
Gjest *jul* Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Merkelig dette her var da? Som du sier, var det ikke det arbeidsgiver ville? Det som vel i praksis skjer her er jo at arbeidsgiver fraskriver seg ansvaret, og du får sykepenger utbetalt av statskassa. Ser liksom ingen grunn til at arbeidsgiver nå skal vegre seg for å skrive under? Merkelig... Be arbeidsgiver ta en telefon til NAV, for å undersøke selv... Forresten merkelig at du har en arbeidsgiver som ikke har peiling på arbeidsmiljøloven og det som hører til... Det er liksom litt vesentlig når man har ansatte :-)
Månefeen ♥ Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2008 Det var mange "merkelig" Men er forsåvdt ganske så enig i at situasjoen er merkelig, derfor jeg spør her om noen har råd å komme med. Det var en lang historie veldig kort fortalt, vil ikke legge ut noen detaljer om hvordan arb.giver er her på forumet. Men for å si det sånn, det finnes plasser der sjefer ikke er kvalifisert for å være sjefer! Håper forsatt på noen erfaringer med svangerskapspenger..
MintCondition Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Jeg har hatt svangerskapspenger i begge mine svangerskap. Da signerer først arb.giver det skjemaet du fikk fra jordmor, deretter må han fylle ut en skatt- og inntektsskjema fra NAV, som sendes dit. Da beregner de hvor mye du skal ha i svangerskapspenger hver mnd ut fra det. Enkelt om du har fastlønn Svangerskapspenger får man istedetfor lønn, om man er gravid, og jobben ikke kan tilrettelegges slik at man fungerer i den. Det er jo basically det samme som sykemelding, bortsett fra at man kaller det noe annet siden man ikke er SYK.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå