Gå til innhold

Baby 8 mnd,39 i feber!Gi paracet nå?Svar!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er nå du som ser barnet. Ser det ut som om barnet trenger en paracet som febernedsettende eller som hjelp på allmenntilstanden? Da gir du en.

 

Du må lære deg å vurdere dette selv. Det kommer mange slike dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 39° i feber klokka halv 12 på natta ville jeg vanligvis gitt paracet, men det er fordi mine barn ikke sover godt med feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gitt en paracet ved 39 i feber, men sånn for framtiden burde du ta deg en prat med lege eller helsesøster for hva du skal gjøre når barnet blir sykt, for det kommer til å skje igjen, og det er ikke lurt å stole på fremmede mennesker på nettet når det gjelder helsen til barnet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte selv legevakta for å høre om det var nødvendig da min gutt fikk 39,3 i feber (han er 14mnd). Da var det allmenntilstanden de spurte etter og om han virket ha vondt. Var ikke slik at man "burde" gi, men se det an.

 

Selv gav jeg da han tippet 39,7 da var han slapp og uvel., men dette var midt på dagen, hadde muligens gjort dte tidligere skulle han sove.

 

Hun sa også noe om at tippet den 39,5 var det ofte ubehagelig. Men slikt er jo individuelt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...