miapia Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Får låne super mario, så jeg ser for meg en annen type spill...
Joikaboll@ Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 5 åringen her storkoser seg med Cars og fifa spill. Han fikk bie spillet også men skjønner ikke så mye av det (ikke jeg heller ;-) Super mario er jo et must
miapia Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2008 Har de Carsspill? Det må jo være midt i blinken :-) Ligner det på vanlige bilspill med baner osv? Lurte på om det finnes spill han kan lære og tenke litt i...
Gjest *jul* Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Kan ikke komme med noen tips, dessverre. Har bestemt oss for at slike spillmaskiner er ikke noe vi vil ha i hus. Har sett noen ekstreme eksempler der ungen ikke gjør annet, og aldri har gjort annet hele barndommen, og sliter med sosiale problemer... Så, vi har virkelig blitt skremt, og holder oss heler totalt unna.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Kommer litt an på om det er til gutt eller jente da.. Til jente kommer/har det kommet mange spennende spill nå. Hello Kitty kommer 5 des Littlest pet shop har kommet i 3 varianter Disney prinsesser Josefine lek og lær Imagine baby sitter Til gutter har du Super Mario cars Indiana Jones lego Fifa Pokemon
miapia Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2008 Hvor lenge skal dere holde dere unna da? Jeg mener det er feil å nekte ungene disse tingene. Det er viktigere at dere som foreldre setter dere inn i disse tingene og gjør det sammen med ungene. Har en et bevisst forhold til det, og setter grenser, tror jeg det bare er positivt og en del av en nødvendig utvikling for å fungere optimalt i dagens samfunn.
miapia Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2008 Det er gutt :-) Lite fotballinteressert. Hvilke typer spill er det da?
Joikaboll@ Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Syntes det er veldig greit "å følge med i tiden" å la barna lære seg bruken med dets restriksjoner. Det er som regel "barna dine" som er holest når tilgjengeligheten treffer dem. Det skremmer meg.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Mario kart heter bilspillet til supermario, Ikke Super Mario cars som jeg skrev. det er ett artig spill, til og med jeg syns det. Ellers har du Kung fu panda også,som kanskje kan være noe? Jeg er ikke så veldig på guttespill da jeg har jenter selv.
Gjest *jul* Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 For meg er det viktigere å være pedagogisk enn å følge 'med i tiden' og 'gjøre som alle andre'.... sorry... Alle barn er ikke like, og behøver heller ikke å være like. Jeg ser ikke noe behov, verken hos oss foreldre, eller hos min 5-åring, for disse spillene. Her har vi mer enn nok av annet å bruke tiden på :-)
Joikaboll@ Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Selvfølgelig er ikke barn like, og det er ikke nødvendig å følge med i tiden på ett og alt. Men hva legger du i pedagogisk, nå i 2008? Her har unga tv på romma sine, x-box, ps, ds, bærbare pc`er, mobiltelefoner og gudene vet hva, du vil sikkert kalle det max-anti- pedagogisk, men er det ikke selve bruken som sier hvor pedagogisk en familie er?
Gjest *jul* Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Tror du og jeg er nokså forskjellige :-) Og dermed også har noe forskjellig syn på hva som er beste pedagogiske tilrettelegging for barnet :-)
Gjest *jul* Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 Jeg tar nok, i motsetning til mange, sterkt avstand fra typiske passifiserende duppeditter og aktiviteter - da jeg anser det som begrensende i forhold til barnets naturlige utvikling (blant annet når det gjelder språk og kreativitet). Men som du sier, regler og begrensninger har jo mye å si, når barnet får egenhendig tilgang til både TV og spillmaskiner osv. Alt med måte, er det jo noe som heter :-) Men, likevel, har jeg lagt meg på en mindre kommersiell linje... av den grunn at jeg tror det er best for MITT barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå