sørlandschips Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Noen gode råd??Er 23 uker,og dissa beina er slitsomme..
Kickie Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Jeg slet veldig med rastløse bein også før jeg ble gravid, og da var trikset å trene/gå lange turer for å holde blodsirkulasjonen igang. Ettter som jeg har blitt større og den lille ikke liker å bli løpt med, prøver jeg å gå så mye som mulig, særlig å gå oppover trapper/bakker hjelper. En annen ting som hjelper meg noen ganger (men ikke alltid) er å tøye leggene før sengetid, både øvre og nedre del. Ellers har jeg hørt om andre som har blitt hjulpet med massasje (med varmekrem/ice gel) om kvelden, men jeg har aldri prøvd det selv. Lykke til! Vet hvor slitsomt det kan være. Var en periode da jeg måtte opp mange ganger om natten for å gå rundt og tøye.
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Dette er en plage. Jeg holder også på og bli tullete av de bena som dirrer... Jeg har funnet ut at det hjelper å gå og legge seg. hehe ganske merkelig egentlig.. sove litt det hjelper for meg. men vet jo ikke om det hjelper for deg. Jeg er også i uke 23
Tripp, trapp, tresko Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Leste noe engang om at man lettere kunne få rastløse ben om man hadde for lite av ettelerannet essensielt. Men siden jeg ikke har hatt problemet, la jeg meg ikke på minnet hva det var. Magnesium, jern, B-vitaminer -eller noe heeelt annet...?
Kickie Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Dette gjelder bare for noen, dessverre. Testene viser at jeg ikke mangler noe som helst... Og det virker som om de legene jeg har vært hos har veldig lite kunnskap på området. Han første jeg gikk til trodde det var psykisk. Hehe.
Kickie Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Glemte å si akkupunktur forresten. Det har hjulpet meg masse når det har vært på sitt værste.
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Men er det så bra med akkupuntur egentlig? Jeg har en veninne som driver med det og hun vil ikke stikke i meg før rett før fødsel. for stikker du på noen spessielle områder kan faktisk fødselen settes i gang. Jeg har gått til akkupuntur med de to første fødslene mine for å starte rier. og da gikk det en time etter jeg hadde vært der så var riene i full gang og jeg ble mamma begge gangene... Men kanskje jeg er veldig mottakelig for akkupuntur. siden hun ikke vil stikke i meg-. ikke vet jeg. hun er bare redd jeg skal føde så altfor tidlig.
Tripp, trapp, tresko Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Bare et forsøk herifra, ja... Vet ikke akkurat så mye om temaet. Skjønner problemet med håpløse svar fra legen. Irritererer meg også veldig over hva de kan prestere å komme opp med. Blir bare latterlig noen ganger, og fører til at man ikke helt klarer å stole på det de sier. Enten så har de ikke har lest en eneste side etter at legestudiet var over, eller så er de bare ualminnelig forutinntatte... Huff, sorry. Usaklig. Men måtte bare få sagt det. Håper du/ dere finner en løsning på problemet!
Kickie Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Hmm.. det har jeg ikke tenkt over. Har bare fått akkupunktur frem til jeg var ferdig med første tri, for etter det har det vært ganske bra. Men trodde det var forskjellige punkter de satt de i da. At noen trigger fødsler mens andre lindrer hodepine?
Tripp, trapp, tresko Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Tenkte på akupunktur også, ja, men glemte å få med det. Hva med å ta tester hos en naturterapeut (heter det det?) istedet for hos legen. De ser saken fra en litt annen side, og tolker kanskje også prøvene litt ulikt? Ellers får jeg slå et slag for lavkarbo kosthold (les: ren og naturlig mat). Merker at jeg var i mye bedre form i svangerskap med nr. 2 da jeg fulgte dette ganske strikt. med nr. 1 og 3 var/ er jeg mye mer slurvete, og har mer vondt i bekkenet/ ryggen, mindre energi, mer varierende humør mm. Bare så vanskelig å styre unna alle fristelsene, særlig nå i disse førjulstider... Men nå skal jeg slutte å slenge ut visvas om ting jeg ikke har ordentlig greie på. God natt!
Kickie Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Haha... det er koselig med vissvass også da
fjolla Skrevet 4. desember 2008 #12 Skrevet 4. desember 2008 Har hørt at tilskudd av magnesium skal være bra, men har ikke prøvd det selv. Vurderer det sterkt da beina mine er en "pain in the ass" til tider. Særlig tidlig tidlig på morgene. Kjipt å våkne kl 4 og ikke få sove pga disse forbanna beina
Nuppa Skrevet 4. desember 2008 #13 Skrevet 4. desember 2008 Magnesium har hjupet meg veldig. Jeg har slitt med urolige bein, spesielt om natta. En eller to kapsler med magnesium før jeg legger meg har vært veldig effektivt.
Sax71 - mamma til tre:o) Skrevet 4. desember 2008 #14 Skrevet 4. desember 2008 På helsekost får du kjøpt noe som heter Venebalsam. Denne hjelper bl.a. på rastløse og hovne ben! Virker veldig bra på meg!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå