Gå til innhold

Bilen dugger og dugger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nye bil dugger veldig mye nå på vinteren. Det er fuktig på alle vinduene og jeg ser nesten ikke ut. Hva er galt. Er en volvoV 40, 2004 mod. Noen som kan bil her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er min også. Det blir jo mye snø og vann inni bilen som ikke kommer ut igjen. Jeg kjører med begge vinduene halvveis oppe og varmen på full guffe en liten stund, da blir det borte. Men kommer jo tilbake etter et par dager da.....Prøv å legg håndkler eller aviser på gulvet som kan treffe til seg vannet og vær flink med å sparke av snøen før dere går inn i bilen

Skrevet

Har dere aircondition i bilen?

Skrevet

Kan ikke bil, men har du lufteanlegget stilt slik at det kommer inn ny luft og ikke slik at luften bare sirkulerer inne i bilen?

Snakker av erfaring:S

Skrevet

Har AC ja, og slik resirkulering. Bilen er såpass ny så dette er irriterende. Den er tørr på gulvene, for jeg har sjekket. Kan dette filteret være årsaken? Vått pollenfilter?

Skrevet

Jeg har jo ikke peiling på biler men overhørte mannen i en bildiskusjon...

Skrevet

Sett på ac og varmen + rett alle luftelukene mot vinduene. Da tror ejg det forsvinner

Skrevet

mange biler som har dette problemet, på biltema får du kjøpt noen små poser som trekker til seg fukt... koster ikke mye tre stk for under en femtilapp tror jeg.... legg en av dem i en plastboks, eks isboks, eller noe annet som er lavt nok til å dytte under et av for-setene, og la den stå der... sjekk av og til, den blir større og hardere helt til den er full, da "slipper" den alt vannet, og boksen blir full av vann... da legger man i en ny....

jeg har ikke hatt dette problemet etter jeg begynte med dette:)

Skrevet

Mener du fuktslukeren man får kjøpt på clas ohlson?

Skrevet

Du må slå av resirkuleringa.Sier min bilmekaniker:)

Skrevet

Ja den er alltid slått av, men dugger som bare rakkern.

Skrevet

Vi har også volvo, har hatt samme problem. Og det viste seg at det var vannlekkasje inn i bilen som var årsaken. Hadde mange liter i bilen som hadde sugd seg inn i teppene. Så du bør sjekke om det er noe fuktighet noe sted. Det er også sånn at hvis A/C står på så går dugg mye lettere bort! Men du bør nok sjekke etter lekkasjer noe sted, hørs nesten ut som det er det siden det er så mye dugg i bilen..

Skrevet

På en 4 år gammel bil? Det er jo kjempedårlig. Jeg har tatt ut alle mattene og kikket på gulvet. Det er tørt. Vi har ikke snø her, men litt frost på bakkene. Det begynte å dugge når temperaturen ute begynte å synke.

Skrevet

Fikk skiftet pollenfilter i dag, men det dugger enda :( Hva er galt da?

Skrevet

Hadde du på A/C og varmen rettet mot vinduene også?

Skrevet

Ja har prøvd det meste nå, men tenker kanskje at det er lekkasje et sted nå.

Skrevet

Litt usikker på Volvo, men på VAG så slår klimakompressoren seg av under 3+ grader...

Så da hjelper det ikke å bruke den..

- Bruk kun resirk i begynnelsen av kjøreturen, spes hvis det er diesel, for de går mye kaldere enn bensin..

- Vær nøye med å banke av deg snø, slik at dette ikke blir liggende på mattene.

- Pollenfilter ble skiftet? Står du parkert i garasje? Er det mye løv der ?

Det kan være dreneringen til AC som er tett, men da vil du kjenne det er vått under gulvtrekket. (vanskelig å kjenne selv)

hmm.. Skal se om jeg kommer på mer...

Skrevet

Det er vått i cupeen:)

Treng ikkje vere mykje fukt, for at bilen skal dugge. Legg aviser under mattene nokre dagar, så finn du fort ut om der er litt vatn. Dei kan bli klamme, og då er det nok fukt til å dugge.

Har du garasje? Om den står ute, så duggar det lettare enn i garasjen. Og har du garasje, så la bilen alltid stå med 2 ruter litt opne. Berre ei lita sprekke er nok. Over tid vil det hjelpe på.

Skrevet

det som hjelper aller best i vår bil når den dugger er å sette AC på fullt, rett på vinduet - altså kald luft ikke varm. Da forsvinner duggen rekordraskt og vi kan ta på varnen igjen

Skrevet

man får sikkert kjøpt dem der også, regner med det går for det samme om det er biltema eller clas ohlson:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...