Gå til innhold

litt engstelig, håper noen kan gi råd og svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er snart 32 uker på vei og har siste 3 ukene hatt endel kynnere. ikke noe regelmessig, men har dem opptil 10 ganger i døgnet. er det normalt?

Også har jeg helt forferdelig press på ribbeina spes på høyre side. det er gjennom hele dagen så jeg holder på å bli gaal! det er så ubehagelig. gjør like ubehagelig uansett hvordan jeg sitter eller står. Sover dårlig om natta pga dette. Jeg er 1.80 høy og slank hvis det skulle gi noen beskrivelse av meg... siden jeg ser folk snakker om høyden... Leste i svangerskapsdagboka jeg fikk at livmora er på sitt høyeste i rundt uke 36...men jeg er da ikke der enda??? Men siden jeg har det konstante presset hver dag så må jo livmora mi være på det høyeste. Noen som vet hvor tidlig i svangerskapet livmora er på sitt høyeste?? litt bekymret ....

Har også forferdelig halsbrann...helt forferdelig rett og slett!! gulper syre i endinga. I helga spydde jeg og jeg trodde noen hadde tatt fyr på ørene og halsen!! det var såå vondt. Veit ikke hvorfor jeg spydde...men jeg hadde vært i 30 årslag og spist biffgryte og vært seint oppe..men det skulle jo egentlig ikke være noen grunn...

Noen som kan gi meg litt råd...???

jeg har vært gravid før (for 5 år siden) men da fikk jeg ikke alle disse smertene før jeg var rundt uke 36-37!!

Den gangen ventet jeg en gutt, nå venter jeg jente, har det noen betydning??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter jeg

Gjest Mammamoms *fødeklar*
Skrevet

Jeg er ikke sikker på når livmora er på det høyeste, men det er vel den som gjør at du er så øm i ribbbeina dine nå, stakkar.

Halsbrannen er vel også et resultat av at babyen er så høyt oppe, og alt blir så skvist oppover. Et par huslige kjerringråd mot halsbrann er å spise en neve mandler eller drikke melk. Men hvis det er veldig ille kan du også henvende deg til apoteket, de har noe som visst skal hjelpe!

Det er vel heller ikke så uvanlig at det øker på med kynnere etterhvert. For min del har det variert veldig fra dag til dag.

Håper noen kan gi deg litt bedre svar enn hva jeg kan.

Eller så må du jo bare nevne det for jordmor/lege! De er der for deg vet du! :-)

Lykke til videre!

Håper ikke disse plagene vil være like ille resten av svangerskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...