pytten Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 fysioterapeuter med mastergrad i manuellterapi, såkalt manuellterapeuter kan sykemelde
flypapir Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Jøss, kan de virkelig det?! Manuell terapeuten jeg gikk til sist ba meg gå til legen for å sykemelde meg pga bekkensmerter...
pytten Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 ja, de kan sykemelde i inntil 8 uker.... Hvis du skal ha lengre sykemelding må du til lege. Dersom du ikke skulle sykemeldes i mer enn 8 uker synes jeg det er merkelig at manuellterapeuten ikke sykemeldte deg selv... ettersom han er mer ekspert på muskel/skjelettsystemet enn legen er...
flypapir Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Det er 3 år siden jeg gikk til manuell terapeut, så mulig at ting har forandret seg siden dengang? Er uansett greit å vite at de kan sykemelde dersom behovet skulle dukke opp en gang i fremtiden..
flypapir Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 ....kan nok være jeg tuller litt nå. Kom nettopp på at jeg var student sist og da trenger man jo ikke sykemelding slik en "normal" arbeidstaker gjør. Litt distré for tiden. Er bare å beklage..
pytten Skrevet 4. desember 2008 #9 Skrevet 4. desember 2008 Det stemmer at det ikke er mange årene siden de fikk sykemeldingsrett du tuller ikke. Det er visst også snakk om å utvide sykemeldingsperioden de kan gi fra 8 til 12 uker (mulig det er vedtatt allerede)... kjekt å vite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå