Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 jeg mottar kr 2500 i bidrag fra bf til jenta mi(snart 2 år) har privatavtale. jeg mottar overgangsstønad, men den mister jeg i januar, da jeg er er gravid, og termin er i januar. da har jeg kr 0 i inntekt, bare kontantstøtte og barnetrygd. så regnet jeg ut på nav bidragskalkulatoren at når jeg har kr 0 i inntekt, så skal bf betale kr 2857 i bidrag. han tjener ca 370000 i året.. var ikke dette mye? stemmer dette?? han jobber på sjøen, og er borte en mnd og hjemme en mnd. når han er hjemme har han henne annenhver helg, altså 4 netter annenhver mnd. så på bidragskalkulatoren spørte di om hvor mye samvær barnefar har med barnet i mnd. da svarte jeg 2-3 netter i mnd. og det ble som sagt tilsammen 2857kr.. jeg har ikke gjort noe feil eller noe på bidragskalkulatoren. noen som vet om dette stemmer??
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Mulig dette stemmer, men synes vel ikke at det burde være sånn.. At du velger å ikke ha inntekt, bør ikke gå utover bidraget.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Vi har privat avtale og bf betaler 2160 i mnd og jeg tjener 250 000 i året ca. Så hørtes ikke så utrolig mye ut det han skal betale til deg da. Men hvis du er gravid på nytt så har du vel en mann som tjener penger? Eller hvis du er alene får du jo OS lenger....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 om den eneste grunnen til at du ikke jobber er at du har barn med en annen mann og bidragsbetaers barn er over 3 år og i barnehage/skole, kan bf kreve at det bidraget blir regnet ut i fra at du har lønn, siden det ikke er hans plikt og betale for at du går hjemme med en annen manns barn.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 hi her: bidragsbarnet er snart 2 år. og jeg er samboer med han som jeg venter barn med. overgangsstønaden forsvinner når babyen kommer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå