Gå til innhold

fra_vest


-carina-

Anbefalte innlegg

Så morsomt, har du både juli-06 gutt og januar-08 jente du og?

 

Hvordan går det å være tobarnsmor da? Og hvordan har søsknene det seg imellom? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det har eg:)

6 juli og 1 januar :)

 

Det går veldig greit faktisk, men merka no at guttungen har godt av å komme seg i barnehage. Så vi skal søke han inn.

Ellers går det utrulig bra, dei leika bra ilag og er sjelden krangling. Men det blir vel meir av det etterkvart, hehe..

Han er veldig flink og skal hjelpe til med systa, når ho var baby var det ikkje alle som fikk sjå på ho uten at han var der å passe på;)

Er en del aleine med dei pga pappaen kjøre langtransport, så til tider kan det jo være "slitsomt", men sånn er det vel hos alle av og til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo hatt eldste min i barnehage siden han var 13 mnd. Jeg rakk å jobbe litt mellom barna, men ble fort sykemeldt. Så han har hatt korte dager hele tiden, men måtte nesten sende han i barnehagen noen timer selv om jeg var hjemme for å få slappe av litt. Er glad for barnehagen, for jeg føler at jeg ikke klarer å aktivisere han nok her hjemme, i hvert fall ikke da Helene var på sitt minste. Nå er han der fra 9.30 til 14... :o)

 

Så fint at dine leker godt sammen da, det gjør ikke mine. De har glimt der de koser seg sammen, ler av det samme... Det smelter jo mammahjertet. Men gutten min er jo mye mer inne i det å leke, bygge, pusle, mens jenta mi fortsatt bare skal rive ned, smake på, ødelegge... Så det blir litt konflikter ja.

 

Heldigvis har jeg en mann som er mye hjemme. Han har jobbet mye korte dager etter at Helene kom til verden, så det er som regel bare 2 timer før og etter barnehagen jeg er alene med dem. Spesielt godt har det vært fordi Helene har tøyset veldig om nettene. Så vi har hatt behov for å bytte på å få sove ut innimellom ja... :o)

 

Jeg gleder meg veldig til Helene kommer til det stadiet der hun også gidder å leke litt, sånn at de kan leke litt bedre sammen jeg! :o) Men koser meg med dem altså, bare litt slitsomt å måtte mekle seg gjennom hver eneste dag! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fikk guttungen 3 veke etter eg slutta på skulen, så eg har vert heime med han heile tida. Sia eg ikkje hadde jobb å gå tilbake til + at vi da budde på en plass eg måtte tatt buss til jobb, å d hadde ikkje gått om han skulle gått i barnehage sia mannen jobba masse vekke. Så da blei eg heime, vart gravid, flytta osv. Så da vart d ikkje tid å tenke på barnehage. Men han har no hatt d veldig greit heime. Han e flink til å leike, tegne, pusle og masse anna. Så trur ikkje han har hatt d vondt, hehe.. Men selvfølgelig har han godt av barnehage:)

H

o sov den første mnd (født tre veke før ul termin), så han har alltid vert snill me ho og skal kose masse. Å vil holde ho, men no nekta ho å sitte i ro:D

 

Ja e veldig gla for at dei leika ilag, men han kan vere skikkelig ramp og. Så han har daga der han tar ho i hendene å drar ho vekk osv. Men har aldri slått ho, eller vert skikkelig stygg med ho.

Men d kjem vel den dagen dei krangla om alt mulig, hehe

 

Mine har egentlig aldri tulla om nettene, vert flinke å sove. Men vi har fra begynnelsen lagt dei i senga å latt dei ligge om dei ikkje har sovna med en gang. Har sjelden vert skriking. Lure av og til på kordan eg har fått det til, hehe.. For er jo ofte unga ikkje vil sove og d e masse tull me soving. Men eg har nok bare hatt flaks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert veldig greit å kunne gå hjemme med de mens de er små... Jeg er litt ambivalent når det gjelder barnehage jeg. Da Karsten begynte i barnehagen følte jeg at han var stor nok og at han koste seg der. Men nå begynner jeg å lure på om han kanskje ble sendt dit litt for tidlig. Jeg "måtte" jo nesten siden jeg skulle i jobb igjen, tror ikke vi hadde klart oss økonomisk om jeg ikke hadde jobbet der i mellom. Kunne jeg valgt helt uavhengig av økonomi så hadde jeg ikke sendt han i barnehagen. Men heldigvis har jeg hatt mulighet til korte dager i hvert fall, han har vel nesten aldri blitt levert før 9.30, hentes mellom 13.30 og 15.30 og har hatt minst en dag fri i uka i snitt.

 

Karsten er ikke noe flink til å leke alene, han vil ha med mamma på ALT. Og Helene har vært litt urolig, jeg har båret og bysset mange timer hver dag. Så syntes det var litt strialt å være alene med dem, måtte liksom neglisjere en av dem hele tiden... Synes det er såååå deilig nå som de er så store, for nå klarer begge litt mer selv og jeg slipper hele tiden å gå mot den enes behov for å dekke den andres behov! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den økonomien "ødlegge" litt, men sånn er det no berre blitt. Mangen som gjerne skulle vert heime med ungane sine litt lenger, som ikkje har mulighet. Så vi valgte å ta sjangsen på at det går bra. Så lenge vi har så vi klara oss å ungane får alt dei trenge går det jo greit:)

 

Kan tenke meg det er litt "slitsomt" å ha en som vil ha mammaen med på alt og ei som må bærast, men sånn er jo unga;)

Men blir jo ofte bedre etter større dei blir:)

 

Vi har no egentlig hatt litt å "slite" med og, Mina gulpa /kasta opp daglig til ho var ca 9mnd, men blei jo vandt med det til slutt da. Men når eg tenke tilbake skjønna eg ikkje at det gikk så bra som det har gått.

Har vert til xx antall legebesøk osv. Va innlagt på sjukehus i 4-5 daga i sommer, dei fant aldri ut grunnen til at ho gulpa/kasta opp. Gikk nesten ikkje opp i vekt, så har vert på helsestasjonen nesten kvar 14 dag sia ho vart født ++

Men det er nok den lukkemuskelen som ikkje har vert skikkelig. Men det er jo noke som vi ikkje får svar på.

Det viktigaste er jo at ho er frisk no:) Sjøl om ho ikkje er blitt 9kg enda. Men ho følger egen kurve, så helsesøstra sa vi ikkje skulle bekymre oss så lenge jenta er fornøgd:)

Skal på kontroll 18 desember, blir spennade å sjå ka vekta viser da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kunne vel kanskje klart oss med bare en inntekt, men vi drømmer om å flytte en dag, så vi føler at vi må jobbe begge to for å spare opp litt kroner... Har ikke lyst at barna skal vokse opp akkurat her... Nå bor vi i leilighet, drømmer om hus en dag! :o)

 

Er slitsomt med en som bare skal ha med mamma, men 98% av tiden synes jeg det er veldig kos. Mest det at jeg føler det går ut over Helene at storebror krever meg så mye som er slitsomt da... Men vet jo at det meste går over, det er det som er godt med å ha barn nummer to, da vet man at de fleste tingene bare er for en kort periode. Gjør det lettere å holde ut byssing og nattevåk! :o)

 

Huff, som hun har vært plaget i sitt liv da! :o(

Jeg synes ikke hun høres så liten ut jeg da, men det er nok fordi jeg er vant til å ha små barn. Tok en vekt med Helene på armen her hjemme, tror hun veier omkring 8,5 kilo. Så lenge hun er blid og fornøyd og følger sin egen kurve er det vel bra! :o)

 

Blir spennende med kontroll da! Vi skal ikke før rett på nyåret, er spennende å se hvor stor hun har blitt. Har ikke vært på to-års-kontroll med storebror enda heller, skal ringe og purre i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...