Gå til innhold

Småen hoster og hoster og hoster! Noen tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han fikk falsk krypp på mandag og medisin mot dette. Nå har han ikke denn fære krypp hosten lengre, men hoster og hoster og hoster. Trenger noen råd. Blir jo ikke søvn på noen her i huset...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skei med honning.

Skrevet

-Kald luft.

-Du kan gi saft-is, men da uten sjokoladetrekk, for slev små mengder melk er uheldi for slimingen.

-Heve overkroppen litt.

-Halspastill å suge på (hvis han ikke er for liten).

Rikelig med drikke (gjerne varm, ikke melk), for å loese opp slimet.

-Evnt slimloesende hostesaft

Skrevet

Guttungen har perioder hver høst/vinter, med enorm hoste.

Vi pusser og skyller munnen. Deretter får han noen slurker vann, slik at slimet i halsen tynnes ut.

Fungerer ikke dette, så får han efedrin hostesaft, og går ikke det heller, så får han det mildeste astma medisinen eller laveste styrke/dose ventolin for inhalasjon. Hev hode i senga, evt med bøker unner sengebeina!

Skrevet

Tusen takk for tips!

Mini er 18 mnd, ligger kaldt, med hode enden hevet, har ventolin og flutide, da han har forkjølelses astma.

Har fått varmt vann med honning i. Kamferolje på brystet, mentolatum under beina.

Blir gal av å høre på dette og har så forferdelig vondt av han stakkars!

Skrevet

jeg bruker ullhals fra Reima, for den er LANG foran og dekker hele brystkassa. Fikk det rådet fra tanta mi, og det demper hoste veldig her ihvertfall, er noe med varmen på brystet

Skrevet

Jeg smører mentolathum under beina og tar på sokker, hosten stopper med en gang. Fungerer på mine barn hver gang de har hoste eller falsk krupp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...