Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nylig beskjed om at jeg har PCOS...Mestruasjonen min er ikke helt i sjakk for å si det sånn,kommer og går når den selv vil!

Var på invendig ul 5 november,og da sa legen at jeg hadde en eggløsning pågang og at vi måtte "stå på" hihi.

Var så på ny samtale hos samme legen,og fikk da utskrevet Pergo time siden jeg ikke var gravid hitil...

Jeg går å venter enda på mestruasjonen min,og den vil tydligvis ikke komme...Har ikke hatt menstruasjonen siden 12oktober!!!

Typisk siden jeg ikke kan få komt i gang på Pergo time da!

Men det jeg lurer på er:Kan legen se at eggløsningen er på vei(sånn som hun sa til meg),og ikke komme allikevel?

Blir snart gal!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var til etterkontroll etter ma og da hadde jeg akkurat hatt masse el-slim. Det kunne gynekologen også se på ul'en. Men 14 dager gikk og ingen mens og negativ test. En uke etter første el-slim runde kom nemlig en runde til! Og ikm er nå på lørdag/søndag.

Jeg antar derfor at kroppen min prøvde seg på en eggløsning men ikke fikk det til, og så prøvde den igjen en uke etter. Håper at det funket! Har ikke hatt el-slim siden da, og er veldig spent på hva helga vil si!

Men når mensen din ikke kommer (og du heller ikke har testet positivt?) så burde du jo få medikamenter til å fremprovosere en mens da, for å komme i gang med pergoen! Jeg synes du skal ringe legen din og høre hva han eller hun mener.

Skrevet

Du kan starte på pergo når som helst i syklusen dersom du ikke får mensen. Det er derimot anbefalt fra dag 5 og gyn min sa at jeg var "sikrere" at jeg fikk eggløsning til forventet tid. Hør med legen din en gang til så får du sikkert mer informasjon om dette.

Skrevet

du kan lese litt om pcos på hjemmesia mi:)

Skrevet

www.grysom.piczo.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...