Gå til innhold

Barnehage spørsmål ang timer per uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor mange timer en 50% plass er i uka blir regnet som?

Tenker på for å finne ut hva man vil få i kontant støtte i tilegg. Regnes timer per dag utifra åpnings tiden i barne hagen eller hvor lenge jeg har henne der per dag?Eller er dttte noe jeg må avtale selv .

Håper noen forsto spørsmålet mitt, ble litt vanskelig å forklare.

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som oftest blir timene regnet ut ifra antall timer bhg har åpent. Vår bhg er åpen i 10 timer og en full plass er 50 timer.

50 % plass tilsvarer ca 25 timer, og utgjør 2 dager en uke og 3 dager uka etter....

Skrevet

50% plass blir regnet ut som 50% av barnehagens åpningstid, ikke etter hvor lenge du har henne der pr. dag. Da vil du få halv ks i tillegg.

Skrevet

Man får ikke halv KS i tillegg til 50% plass..... KS utgjør bare 661kr pr mnd hvis barnet har mellom 25 og 32 timer i bhg pr uke =)

Skrevet

Ok, trodde det var halv ks jeg da, sorry :)

Skrevet

Så da vil det økonomisk set lønne seg og ta enten 40% for å få nesten halv kontantstøtt eller benytte seg av 60% plass å få 661 kr da eller hvordan blir det da.?. Er arbeidsledig i førsten når hun begynner i barne hage så kunne egentlig hat henne hjemme hele tiden , men ønsker veldig at hun skal få være sammen ,med andre barn også. Derfor vil vi ha henne i barnehage, men tenkte det at vis vi fant en grei løsning på det så ville ikke kostnaddene bli så store. At kontant støtta vile dekket det meste. Er det noen som har noen erfaring på hva som lønner seg mest da?

Er første barne så har ikke så mye greie slike ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...