Mammaen til 2007jenta Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 jeg skal velge prevansjon. Jeg vil ha noe med lite hormoner, da jeg hjerteinfarkt i nærmeste familie (farmor, farfar, pappa og min søster døde i svært ung alder). Er åpen for det meste, egentlig. Lurte litt på spiral, er dette helt hormonfritt? hva er ders ambefallinger?
'utakknemlig bitch' Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 kobberspiral er hormonfritt. hormonspiral er ikke. Men det er lite hormoner i hormonspiral og de er konsentrert til underlivet. Tror du skal ta en prat med legen din om denne saken her jeg
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Har bare brukt p-piller og kobberspiral, så har ikke allverden med erfaring, men uansett ... P-pillene virket akkurat som de skulle i 7 år, sluttet på dem da vi startet prøvingen med førstemann og ting var "i lage igjen" med det samme. Kobberspiralen "virket" i 6 mnd, og plutselig virket den visst ikke lenger. Den måtte jeg til legen og ta ut da jeg var blitt gravid. Mamma ble også gravid med kobberspiral (noe hun såklart fortalte først etter at jeg hadde gjort samme erfaringen...) så familien min har ikke allverden med tiltro til den lenger ;-) Men som hun over her sier ... ta det opp med legen din. Men om du er villig til å ta en risiko på gravid-fronten er i hvertfall kobberspiralen helt fri for hormoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå