Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Hvor mye får dere i flaska når dere pumper dere?? Jeg pumper meg noen ganger når jenta skal få mat, og da kommer det ikke mer enn 30-50 ml... Snakket med ei som pumpet seg i går, og hun brukte å få til 250 ml hver gang hun pumpet seg... Synes jeg får til si lite i forhold til henne... Hva er "normalt"?
super76 Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Nå er gutten 7mnd, og jeg pumper nå litt for å ha i maten - nå hender det at jeg bare får 30-50ml! Men for en stund siden pumpa jeg for å få melk i fryseren og da fikk jeg pumpe rundt 150ml. Har aldri fått ut 250ml - det er nok veldig mye ja:-) Hva som er normalt og ikke veit jeg egentlig lite om!:-) Men jo mer du pumper, jo mer kommer det etter hvert!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Det er stor forskjell på pumpene. Det er jo både gode å dårlige pumper og det er forskjellig hvilken som fungerer best på hver enkelt, men uansett hvor "perfekt" pumpe man har så suger ingen like godt som et barn. Derfor skal man ikke henge seg opp i dette med antall ml. Jeg har hørt om de som fullammer som bare får ut 30ml og ikke forstår hvordan ungen kan bli mett, men saken er at de ikke klarer å få ut melka med pumpa bare.. og jeg har pumpa MYE og i starten er brystene så harde at det egentlig er lettest å pumpe, men prøver man å pumpe etter 9 mnd f.eks så ser det ut som man ikke har melk. Da er jo brystene blitt ganske slappere.. Så hva som er normalt er ikke godt å si. men man har ofte mer tidlig på dagen, men melka som kommer på kveld er tykkere.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Har jo prøvd å pumpe mer for å få mer melk (er jo greit å fryse litt melk for å ha til senere), men det virker ikke som det kommer mer enn 50 ml uansett... Utrolig frustrerende...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Jeg fullammet i 6mnd og ammet videre til barnet var 20mnd. Hadde mer enn nok melk hele veien og pumpet ofte bl.a fordi jeg måtte reise bort ca en gang i mnd. Jeg fikk aldri ut noe særlig mer enn 30-50ml... Prøvde håndpumpe og elektrisk pumpe. Fikk helt klart ut mest med den elektriske og det var nok pga "rett" vakum. Det er ganske frustrerende og ikke få ut mer, men jeg mistet ikke melka iallefall selv om jeg fikk ut lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå