Gå til innhold

Hva har stemt best hos dere; Mens-termin eller UL-termin??:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva stemte best hos dere??:-) (Tenker da på dager til eller fra de forskjellige terminene, er jo så få som føder på termin.. )

Har selv bare 4dager i mellom mens-termin og ul-termin...! Men mens terminen min er den jeg selv mener er riktig..:-) Men tror nok at jeg kommer til å gå over ul terminen uansett, er førstegangs å har ikke akkurat store forhåpninger om å få før.... :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette spm er rettet mot de som HAR født før, kunne kanskje missforståes.. :-P Morro med litt "statestikk" bare... :-)

Skrevet

var 2 dager forkjell på mens og ul termin forrige gang jeg var gravid,så jeg lagt min egen termin jeg,midt i mellom hihi.

fikk 4 dager før menstermin da..

men nå denne gangen så holder jeg fast på mensterminen,for den er nermere hehehe...når folk spør meg om når jeg har termin så svarer jeg ul terminen da

Skrevet

Med første min var UL-termin den nærmeste.

Hadde menstermin 7 juli, UL-termin 14 juli og snuppen kom 22 juli.

Skrevet

Hos meg har mens-terminen stemt 2 av 3 ganger. Nr. en er født to dager før mens, og 17 dager før ul. Nr to ble satt i gang 10 dager over ul og 15 dager over mens. Nr. tre er født på mens-terminen, to dager før ul-termin.

Skrevet

Hos meg så stemte mensterminen best, blir spennende å se denne gangen

Skrevet

Sist hadde jeg UL-termin 23.januar og mens-termin 1.februar. Jeg fødte 5.februar.

Skrevet

fødte forrige gang på dagen mens termin. UL termin var 10 dager etter

Skrevet

Her har menstermin stemt best alle 3 gangene og det vet jeg den gjør denne gangen også. Men prøver man å si det til jordmor blir hun bare sur, de tviholder på ultralydterminen enda de fleste av oss faktiskt VET når ting skjedde. Skjønner ikke hvorfor de må være så stae. Mine 3 har kommet 2-3uker før ul terminen hver gang!! Tipper den gjør det denne siste gangen også.

Skrevet

Når dere snakker om menstermin, tar dere høyde for kortere eller lengre syklus?

Skrevet

jeg har temin 21 februar, som både er mens-termin og UL-termin =)

så skal bli spennede å se når prinsen vil ut ;)

Skrevet

Første gangen var det UL-termin, fødte i tillegg 10 dager over denne (bare 2 dager som skilte mens- og ul-termin da). Da vi begynte å prøve på nr 2 viste det seg at til tross for gjennomsnittlig lang syklus har jeg EL noe senere enn gjennomsnittet, så da falt jo UL-terminen enda bedre på plass.

Denne gangen er det prøverør, så termindatoen var klar fra starten av :o)

Skrevet

Bompi80: Jeg har 28dagers syklus, å det er jo det mest "vanlige". Så hvis man har annen syklus må man jo ta høyde for det. :-)

Ja, er sååå rart at disse jordmødrene stoler blindt på denne UL-terminen... Tenker da også på i forb. med overtid osv.. Det mest logiske, hvis kvinnen er sikker på unnfangelsen og siste mens også er sikker, vil jo da være å gå ut fra 14dager over mensterminen. For hvis ikke kan det jo bli veldig feil i enkelte tilfeller :-)

Skrevet

Jeg hadde ul-termin 4 dager før menstermin og han kom på ul-termin:-) Jeg ble litt tøyd dagen før, kanskje det hadde noe å si. Jeg har 31 dagers syklus og mens-terminen min stemte best i forhold til mine utregninger.

Skrevet

I 2006 så hadde jeg menstermin 28 august og ul-termin 6 september, Lukas kom 3 september :-p

Skrevet

Vel jeg har 2 barn og begge gangene så fikk jeg ultermin lik menstermin

MEN

Jeg fødte 4 uker før med nr 1 og 2 uker etter med nr 2

ja så terminen har jo ikke barna brydd seg mye om,

Det blir jo tilfeldigheter,desuten så sier man jo at ul terminen sier mer om hvor lenge der er igjen og på den måten så vil noen få kortere eller lengere svangerskap enn andre.

ja ja

Skrevet

Mens terminen min er 17 desember, mens ul terminen min er 4 januar, kan ikke si den stemmer overens med sist mens og sist samleie, utifra ul terminen så hadde jeg sex i midten av april ( men hadde ikke sex i april ) har ikke hatt sex siden begynnelsen av mars, for ble slutt før jeg viste jeg var gravid, og etter det har jeg ikke hatt sex.. Så blir spennende å se når han kommer, både jm og legen på sykehuset får mens terminen til å stemme da.. Så hadde vært kos med lille mann til jul :) Har også åpning på 2 cm, men ikke noe fødsel i nærheten da, så tror mens terminen stemmer mest ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...