Gå til innhold

Nå er jeg innlagt.. (spm angående bipolar)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev litt tidligere her i forbindelse med det at jeg følte meg veldig deprimert og har hatt selvmordstanker, så jeg er innlagt nå og får hjelp.. Takket være jeg hørte på noen her tok jeg grip i dette og søkte hjelp.. Det er en stor sjanse for jeg har bipolar, men litt usikkert enda hvilken type og det kommer nok til å ta litt tid før jeg får vite det helt sikkert.. Men jeg føler meg bedre alt og det hjelper å bli avskjermes fra virkligehten, selv om jeg føler meg som en dårlig mor og jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å takle det å være borte fra barnet mitt noen uker:(:(

Så jeg vet ikke om noen her er bipolar? Er veldig skeptisk til medisiner, så lurer på om noen av dere har noen erfaringheter med feks lithium (stemningstabiliserende medisiner)???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet litt om lidelsen, selv om jeg ikke har diagnosen selv. Når det gjelder medisinering av bipolar lidelse er det sånn at man har ganske lang og god erfaring med lithium. Man måler for å justere dosen (blodprøve), og sånn sett tar man kun det man trenger. Det er ikke den verste psykiske lidelsen å ha, med tanke på at man kan få god hjelp av medisiner og dermed få det mye bedre. Dessuten syns man kanskje at det føles bedre å ha en kjemisk ubalanse som fører til problemene, enn mer uforklarlige og gjennomgripende lidelser. Håper du føler deg bedre raskt! Du gjør forresten barnet ditt en stor tjeneste når du tar i mot profesjonell hjelp, selv om det innebærer å være borte fra det en stund nå.

Skrevet

Bra du får hjelp!

Jeg var selv innlagt for en liten periode når for litt siden, og jeg er både gravid og har barn. Jeg føler også at jeg var en dårlig mor, men når du får den hjelpen du trenger, og har innsett at du trenger det, så går det hele mye bedre.

Vet dessverre veldig lite om bipolar, men jeg ønsker deg lykke til og prøv å tenk positivt :o)

Skrevet

Hei:)

Så bra at du får hjelp, det er godt å høre. Selv har jeg ikke Bipolar, men, er nær pårørende av en som har det. Vedkommende ble diagnostisert over en innleggelse periode på ca 6 uker. (Startet også behandling med medisiner i den tidsperioden) Denne personen bruker ikke Lithium, men, er preparat som heter Lamictal. Medisinen må justeres ganske ofte på denne personen fordi h*n har en sterk grad, altså myyyye svinginger helt i toppen, og helt i bånn.. (selvmordstanker/forsøk osv) H*n er innlagt noen ganger i året, når det blir "for mye".

Jeg vet ikke helt hva du lurer på.. Men, vil si at medisinen funker den, men, dosen må justeres innimellom for og oppnå ønsket effekt. Det kan være sjeldent og ganske ofte. Når denne personen er riktig medisinert, er h*n så fin, og h*n føler seg så bra!

Masse lykke til:)

Ps: Bare å spørre mer om det er noe du lurer på.. Er ingen ekspert, men har vært tett innpå denne sykdommen i snart 3 år nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...