Gå til innhold

jeg har fått hale... (cyste på halebeinet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått hale!

Dere som har hatt det før vet hva det er snakk om, en aldeles harmløs men meget smertefull cyste på halebeinet.

Jeg har hatt det før, og det var veldig vondt å fjerne den, til tross for bedøvelse. Nå er jeg imidlertid gravid, og tviler på at bedøvelse blir et tema.

Skrekk og gru.

Noen andre som har hatt det som gravide? Hvordan løste det seg?

(Tviler på at dette innlegget får noen svar... akk)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for at innlegget ditt ikke skal ha gått ubemerket hen; Stakkars deg. Det høres da særdeles ubehagelig ut!

Eneste jeg har fjernet som gravid var et par føflekker, jeg fikk bedøvelse da, Xylocain uten adrenalin. :)

Lykke til!

Skrevet

Takk!

Dersom noen andre skulle slumpe til å lese, kan jeg informere om at grønnsåpebad vanligvis gjør susen, men ikke denne gang gitt!

Skrevet

Sånn som han i shallow hal he he...

Skrevet

Jeg sliter også med cyste der. Kalles tvilling.. Har blitt skikkelig vond etter jeg ble gravid men vet ikke heller ikke hva jeg skal gjøre med den...

Skrevet

Vel da er vi to... Jeg skal til lege i morgen tidlig, spent på hva han sier!

Skrevet

Var jeg som skreiv ovenfor her. Du får si fra hva han sier :)

Skrevet

HI her: Det skal jeg, men prøv å ta et grønnsåpebad altså! (sitt i en balje el.l.)

Jeg gjør det minst tre fire ganger om dagen nå, (vanligvis går det da vekk etter en dag, men nå har jeg holdt på siden mandag så da kan det hende jeg må operere.)

Eneste som er litt viktig å huske ved bruk av grønnsåpebad er at huden må etterfuktes, feks med baby-olje, huden blir tørr av grønnsåpe (den trekker jo ut fett, det er også derfor den virker.)

Håper i det lengste jeg slipper å operere den ut! Lykke til til deg også!

Skrevet

Logrer du når du blir engasjert?

Skrevet

he he. Ja, jeg logrer litt nå i allefall!

Har vært hos legen. Og han mente jeg slipper operasjon, han ba meg fortsette med grønnsåpebad, og også å fortsette med å lage små grønnsåpevann-forbindinger ("fester" det med plastfolie (!), og sover med om natten.) God effekt! Jo mer fukt og grønnsåpe som er innvolvert, jo mindre smertefullt er det. Samtidig som verket gradvis fordrives.

Hm. Føler meg litt som et gjenstridig husmorremedie-problem (jeg er et objekt som kan bedres med grønnsåpe, plastfolie...) men altså lykkelig over at jeg slipper operasjon! (logre) Legen mener det ved denne behandlignen vil gå vekk av seg selv, hvis ikke skal jeg ringe igjen.

Kanskje dette ville hjelpe for deg, anonym litt oppå siden her, også?

hilsen HI.

Skrevet

Nå har ikke jeg det,men gubben er operert ikke mindre enn 4 ganger. Legene har brukt 3 forskjellige metoder,og det ser ut som den nyeste funker.

Han har hatt narkose hver gang han har fjernet den,så han har ikke hatt vondt.Hva fikk du?

Vet ikke om du nesten må vente til ungen er kommet ut før det kan gjøres noe med den.

Du har iallefall min dypeste medfølelse :)

Skrevet

Hei Snikende Hodepine, HI her.

Takk skal du ha!

Interessant det du sier om at mannen din har fått ulike typer operasjon. Håper det er i orden at jeg spør litt mer!

Jeg har operert tre ganger selv, og særlig den ene gangen var det ingen smerte ved det i det hele tatt. Kan det være at denne legen visste hva hun gjorde? Men har han ikke hatt smerte noen av de fire gangene han har operert?

Har disse metodene noe navn, evt. karakteristika som kan skille dem fra hverandre. (Jeg fikk lyst til å spørre legen om det.)

Og, narkose sier du? Jeg har kun fått en form for lokaldøvende sprøyte...

Hm.

Skrevet

Hm. Tror en venninne av meg hadde dette for en liten stund siden. Skal tipse henne om grønnsåpe om jeg finner en passende anledning.

(A propos hale... for eksempel. hehe)

Har forstått det gjør j***lig vondt. Lykke til!

Skrevet

dytter litt i vente på svar fra snikende hodepine...

Skrevet

Hei igjen..

Han har fått full narkose alle gangene.

Husker ikke helt om de har noen navn,guben er ikke hjemme,så jeg kan ikke spørre han heller.

Første gangen han ble operert hadde han smerter i flere dager etterpå,men så gikk det over. Her ble såret skiftet på og renset 1 gang for dag i begynelsen.Hadde aquacel inni såret for at det skulle gro fra bunnen og opp,hvis du skjønner. Det oppstod en sånn "gang" inni såret,så han måtte operere på nytt. Det samme skjedde ved operasjon nr 2.

3 gang fikk han beskjed om at såret ikke skulle skiftes på,og at han måtte spyle godt med vann hver dag,og ikke ha noe i det. Det samme skjedde på nytt,men det tok bare lengre tid.

Siste gang skulle legen prøve en ny metode,han ble sydd en masse innenfra og opp,måtte fjerne de øverste stingene på sykehuset etter noen dager. Han var liksom prøvekanin for den metoden.Han var raskt på beina igjen,og har ikke hatt noen plager siden. (operert i juni i år)

Han har mistet øverste delen av rævsprekka si,den er liksom sydd igjen. Jeg skal spørre om han vet navnet på metoden når han kommer hjem.

Skrevet

aha, Fistel var navnet på den gangen :)

Skrevet

Takk for svar!

Skjønner at han har vært gjennom mer omfattende operasjoner enn meg, uten at jeg vet det. (Har aldri hatt en så stor operasjon. Bare opplevd at legen har "sprukket" cysten når den har blitt for vond.)

Sto på venteliste for en sånn skikelig operasjon som skulle gjelde en gang for alle, men så ble jeg gravid.

Jeg skal huske å denne informasjonen, så hjertelig takk!

Skrevet

det heter vel citanest den bedøvelsen da...?

Skrevet

Hos han har de skjært bort en masse kjøtt nedi der hver gang,for å si det sånn. Man kunne se halebeinet nedi såret de første gangene :/

Han vet ikke noe særlig mer om hvordan den siste operasjonen foregikk dessverre.

Håper du ikke plages så mye når du er gravid,det må være grusomt.

Lykke til anyway :)

Skrevet

Jippi! Halen er vekk!

Det ble vondere og vondere hele helga, i natt begynte den endelig å lekke, og idag hos fastlegen tømte hun resten. Hun sa at hvis jeg ikke hadde kommet til henne for å tømme den skikkelig, hadde den fylt seg igjen i løpet av noen få timer.

Dessuten fikk jeg vite at dette er arvelig, og at jeg har hatt denne lille cycten siden jeg var født. Det er ingenting jeg har gjort som har fått den til å blusse opp eller lignende, det betennes helt av seg selv.

Legen ba meg spørre rundt i næreste familie, vet at onkelen min på farssiden hadde dette en gang, og legen sa da, at da har min far også dette, og at man kan se det ved at han har en liten "prikk" som hun kalte det, på halebeinet.

Hvordan går det med deg andre anonyme, som også plages med dette som gravid?

Til informasjon fikk jeg bedøvelse og alt, dette gikk så flott!

Jeg kan nå gå rundt som vanlig, kan sitte, kan ligge på rygg, alt sammen på første gang på en uke.

Å det er fantastisk å ikke ha vondt! For en herlig dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...