Gå til innhold

EL-test og graviditet!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at en graviditet kan slå ut på el-tester, så jeg greide ikke la være å prøve med én jeg hadde liggende.

Resultatet ble en svak kontrollstrek og en sterk teststrek!

Jeg har fått mange forskjellige resultater på disse billigtestene, men denne var ny. Hvor svak skal kontrollstreken være for at testen ikke er gyldig?

Etter "planen" skulle jeg hatt mensen rundt omkring nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Hvis man skal regne den som positiv, så må begge strekene være like sterke. Siden man alltid har et visst nivå av LH i kroppen, så kan man ofte oppleve å få en sterk og en svak strek. Men det kan godt hende at du er gravid fordet. Ta en graviditetstest:) Masse lykke til!

Skrevet

På bruksanvisningen står det at begge strekene skal være like sterke eller at test streken skal være sterkere enn kontrollstreken. Da skal man få eggløsning iløpet av det neste døgnet - eller to.

I dette tilfelle er jo teststreken mye sterkere, men kontrollstreken er jo veldig svak...!

Ja, jeg skal ta en graviditetstest:) men jeg fortsetter å spørre likevel, jeg. Kan jo meget godt hende jeg ender opp med å ta flere EL-tester (for å sjekke EL!)

Noen som vet hvor svak kontrollstreken må være for å gi et ugyldig resultat? Fraværende? :)

Skrevet

Aha, tenkte omvendt jeg! Da er den jo knallpositiv, så utroolig spennende!!:)

Hvis du pleier å ha regelmessig syklus så er det stor sannsynlighet for at du er gravid!:) Masse masse lykke til:)

Kontrollstreken må være fraværende for å være ugyldig ja;)

Skrevet

Oi...! Tusen takk! :)

Nå ble det plutselig bittelitt mer "sant" når du skrev det; hadde nesten ikke turt å håpe... :)

Skrevet

hvilken av strekene er kontrollstrek og hvilken er teststrek? min strek nederst er svakest, den øverste (der man holder) er veldig sterk...

Skrevet

Den øverste er kontrollstreken, den nederste er teststreken. På de jeg har brukt står det en C (=control) på høyre side av vinduet, og en T (=test) på venstreside.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...