Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi spise det når vi er gravide? Har sååå lyst på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den danske er heller ikke varmebehandlet (i likhet med den norske), men jeg må innrømme at jeg har tjuvspist litt! Hehe!

Men det du kan gjøre er å fryse den i et døgn før du spiser den, da skal visst de skumle bakteriene være borte;)

Jeg har dansk salami i kjøleskapet nå, som jeg har hatt i fryseren!

Skrevet

hehe,..jeg og har hatt sååååå lyst på dansk salami i hele sangerskapet.....og har også smakt pittelittt..men tok ikke sjansen på mer en brødskive en gang.......så gjett hva jeg skal spise om 2,5mnd;:)

Skrevet

Dansk salami er nok ikke noe bedre enn norsk. Den ser verre ut også, for den er så rødere i fargen :P

Det som er kokt har jo en helt annen farge, f.eks servelat, kokt skinke osv.

Men jeg har da likevel spist salami, selv om jeg får dårlig samvittighet..

Er jo ikke sånn at det SKJER noe, det bare KAN skje. Og jeg har tenkt at det skjer jo selvfølgelig ikke meg.. ;) Og i går spiste jeg røykalaks på brødskiva, og det fikk jeg iallefall dårlig samvittighet for :( Men er myyye liv likevel :)

Skrevet

Er en salami smittet, så er jo resten av pakken det.. så egentlig er det vel bare å spise hele pakken om man først blir frista til en, eller?

Det vil si motsatt også.. inneholder inne den første salamien de farlige bakteriene, så gjør jo ikke resten av pakken det heller..

Skrevet

Jeg har hatt sååå lyst på salami hele svangerskapet! Og GLEDER meg til jeg kan spise det uten å risikere at babyen min får et syndrom/sykdom eller i værste fall dør. Jeg tar iallefall ikke sjansen.. Jeg klarer å vente den lille stunden..

Skrevet

jeg har spist både dansk og norsk salami hele svangerskapet jeg.................................................... hmm.. har ikke hørt om at det er farlig.... har nå ei frisk snuppe som skal ut om 6 dager jeg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...