Gå til innhold

Norwegian by injection! ha-ha....good one!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I guess i am Irish by injection then right?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

You got it??? LOL :-)

Hvordan går det?

Skrevet

Bra, jentene liker seg ute i snoen om dagen. Jeg er ikke så kin.....Men jeg synes det er fint når det blir litt lysere.

Jobber du om dagen?

Skrevet

Ja, deilig at det har blitt litt 'lysere'. Jeg er heller ikke noe fan av snø!

Nei, jeg har tatt ett ekstra år med ulønnet perm. Mannen er stortsett på jobb eller bortreist heletida. Synes det er viktig at ihverfall jeg er hjemme lite grann, he he! Nei da, men merker jeg hater denne mørketida...blir nesten deppa av det, pluss alene med 3 barn, æsj! Jeg vil til florida!!! NOW...

Skrevet

Hear, hear! Merker at jeg ikke er vant til denne kulden og tussemorket lenger etter 9 år i solrike Florida. Endog - jeg synes November var SKIKKELIG kjip, og er glad for at det er over. Merker at humoret lysner litt nå når det har blitt lysere m/snoen. Hå per den ligger til over jul. Men jeg fryser HELE tiden!!! Jeg kan liksom ikke bli varm. Hater og ta av meg klærne for og dusje, ha-ha. Jeg sitter på gulvet sammen med jentene om morgenen og nyter varmekablene,ha-ha!

Min lille pode skal heller ikke i bhg når han er bare 1 år! HELT enig med din filosofi der. Så fint for dere og få et år til sammen. Men, jeg vet - det er UTROLIG slitsomt. Vi fÓr håpe de takker oss en dag!

Skrevet

He he, ja, du er nok ikke vant til dette været, nei!... Da min søster var her og det var 11'c+(i okt.) så klagde hun heletiden over hvor kaldt det var...da svarte jeg 'just wait till winter, this is nothing'. Hun kommer til norge igjen på mandag, jeg tror hun får sjokk LOL! Ja, enig, november er en trist mnd. Koselig at det går mot jul..ungene gleder seg...gleder meg mest til jan for da blir det ihverfall lysere! Solen forsvinner fra tomta vår fra midten av nov.-midten av jan...skikkelig depressing!

Skrevet

Har en canadisk vennine som har svigerforeldrene sine i porsgrunn og er mye der ute. De pleide og bo der selv for de flyttet til Sandvika. Hun forteller at man kan få mye hus for pnegene der ute. har dere hus og stor tomt? Sukk...min drom. Det var slik jeg vokste opp, og det var det vi hadde i FL. Nå har mannen min en god jobb, men jeg er som deg hjemme på ulonnet perm, yeah! Julebord planer i år?

Skrevet

BTW - how funny was the post about the girl who found a 'sametruse' under the bed and was wondering IF she should confront the husband/boyfriend, ha-ha!!! I am still wiping my tears from laughing so hard.....sametruse...

And YES - i would consider confronting my husband/boyfirend if I found other ladies panties under the bed, ha-ha! Too funny!

Skrevet

Hei igjen! Beklager...jeg fikk besøk istad. Etterpå måtte jeg legge lillegutt som har 39 i feber ikveld...og selvølgelig kastet han opp 15min. etter jeg la han *sukk* så nå vasker jeg sengetøy og han er lys våken i badkaret med storesøster.

Anyway...ja, jeg tror det er kanskje billig her i Grenland i forhold til resten av norge. Du kan kanskje søke litt på Finn.no? Vi bor i Skien...på en mellom stortomt og hus på ca.200kvm. Nyoppusset i 2006...vi flyttet ut av huset i 3mnd. og tok en Extreme Makeover på huset...nå er alt som nytt :-) ble kjempefint og kjempedyrt!

Ja, vi skal på julebord med jobben min på lørdag, mannen har på fredag men jeg orker 2 kvelder på rad, he he! Vic har bdag på søndag, så jeg må være litt iform til dagen hennes :-) Dere da?

Skrevet

Yes, I know! Hillarious! I read it awhile back....it still makes me chuckle!

Skrevet

Oi - stakkars lillegutt. Det går rundt dette viruset. Uff - håper han får sove i natt. (og du, he-he).

Extreme Makeover hores fantastisk ut! Så deilig med alt nytt! Også strort hus + tomt da. Herlig med masse plass m/3 barn. Det forste året leide vi en leilighet i Asker, nå har vi kjopt i en 4-manns bolig i Royken (nær Drammen & Slemmestad!?!), men jeg tror nok ikke det er her vi blir permanent. Vi må fremdeles finne DET stedet. Ikke lett når man liksom ikke foler at man 'horer hjemme noe spesiellt sted'.

Kos deg på 'dobbel' julebord. Jeg har et vennine julebord i Hakadal (hvor jeg er fra) den 13, og mannen min har med Ikea (jobben) den 20. Vi går begge solo i år. Min far kan passe jentene, men ikke en baby i tillegg. Min 'kjære' svigerinne er uaktuellt! ha-ha.

Her har 'S' bd i overimorgen, den 5. Det stemmer det, du har en på nesten samme bd, funny! Hun fyller 4 og vil at ALT skal være lilla, og at vi skal servere risengrynsgrot, skjokoladekake og popcorn!!! What the kid wants - the kid gets! This one does not give in. Men hun eldste kan jeg fremdeles 'bestemme'. DVS. jeg gir henne alternativene og hun velger, he-he.

Vi er hjemme og feirer jul med min far, bror + hans fam, også resier vi til Dublin i romjulen og blir til over nyttår.

Nysjerring; deler jentene dine rom el har de hvert sitt? Vet de er enda 'closer' i alder enn mine så det blir kanskje litt av den samme 'love/hate' forholdet??? Lurer veldig på om jeg burde gi de hvert sitt rom. De gjor ALT sammen - samme bhg, samme turngruppe, samme venner, leker mye hjemme....men de er 'natt & dag' i personlighet og det kræsjer stadig. Noen råd?

Skrevet

Hei - dytter denne opp her siden det virker lettere og få tak i deg her enn på email, hehe.

Ville si at jeg sendte deg en email et par uker tilbake sammen med en invite til facebook. Du burde kikke på den. Facebook er super enkelt og chatte og holde kontakt med folk både i norge og utlandet med. Mye raskere og enklere enn email. Du velger selv hvor 'mye' pers info du legger ut. jeg ga deg noen tips i emailen. Du vil like det tror jeg!?! For meg har det vært supert. Har kommet i kontakt med folk fra college i Holland, folk fra Florida +++

Vi snakkes - klem;

Skrevet

Hei party!

Here I go again! Istad var jeg nesten ferdig med svar til deg og så kom trollet mitt og dro ut kontakten på data'n...herregud for en liten apekatt! Nå er han fast spent i spisestolen sin med Barbie pc'n sin, he he! Slemme meg!

Ja. for en herlig natt! Trippel oppkast...her vaskes det sengetøy for livet! Bestilte time til legen idag...I NEED DRUGS! Jeg orker en slik natt igjen. Jeg måtte legge meg sammen med han i min seng (som han selvølgelig spydde i) kl.21 igår kveld....ble litt tidlig kveld, he he!

Ok, bra du får ihvertfall gått på ett julebord, det er koselig! Men hvorfor kan ikke svigerinna di hjelpe deg med BV? Bra er faren din hjelper deg da :-)

Det stemmer det, jentene har nesten samme bdag! Så søt da, S høres ut som min C, hun er jo så bestemt hun også, jeg gruer meg allrede til the teenage years, I think I got my work cut out for me! V blir 9år på søndag! Herregud synes tiden går så fort...hun begynner å bli en ordentlig liten dame, he he!

Husker meg igjen i det du skriver....jentene mine er også veldig forskjellige..natt og dag her også! Jeg opplevde at alt forandret seg da de begynte på skolen....egene venniner og interesser/hobbyer. Da er de ikke så mye sammen på dagtid og det er ganske sunt synes jeg. Du kommer til å merke at det 'modnes' veldig det første året på skolen...litt deilig men vedmodig også!

Alle ungene har eget rom...og det er deilig men jentene vil jo helst ligge i samme seng hver natt, merkelig nok (de er bittelitte grann glad i hverandre). Kunne dere ha tenkt dere sørover? Kikket du på Finn?

Så morro dere skal til Dublin da! Har han stor familie?

Ok, I gotta go! M orker ikke mer Barbie data! Like før han sprekker!

Klem :-)

Skrevet

P.S. Om dere kunne tenkt dere å flytte til Porsgrunn/Skien...kunne jeg kanskje ordne mannen din jobb på en veldig populær restaurant i Porsgrunn (jobbet der i 4år selv og er buddies med eieren, he he). Min søster fikk jobb der mens hun var her og hun kunne ikke et ord norsk...tjente bra og veldig bra med tips også!

Skrevet

Oi - for en natt, stakkars dere begge to. Kaste opp er grusomt for en voksen, jeg får alltid s vondt av de stakkars små når de kaster opp. Her har vi tenner på gang, og har hatt en skikkelig sovnlos natt. V er bare 8 mnd, men har allerede 8 tenner. Det er helt enormt, han har holdt på med tenner i ett strekk siden han var 2-3 mnd!!! Han sikler vanndammer, vi klarer nesten ikke holde torre smekker til han. Nå må det bare bli en pause snart!!!

Er det ikke utrolig m/dette m/PC og ledninger osv??? Jeg kan ha hele rommet fullt av leker, men han krabber målbevisst rett bort til "The PC tower' og til ledningene. Husker jentene var likedann.

Ja, vi vurderer og gi de egne rom. Men tenker da at de kommer likgodt til og lope fram og tilbake til hverandre etter at vi har lagft de om kvelden...??? Nå ligger de og skravler, fniser, synger, krangler, gråter, skriker....

Neste år begynner I på skolen, og S har 1 år igjen i bhg. Jeg tror de kommer til og savne hverandre, men at det blir sunt for de også. Tror spesiellt at S har blitt veldig avhengig av I i bhg osv. Det er litt dumt for har ikke ftt sine egne venner der. Det bekymrer meg litt m/tanke på neste år når I ikke er der lengere.

Tenker også at jeg vil prove og starte de i forskjellige aktiviteter neste år. Nå er de i samme turnklasse. S er en 'natural' i turning, hun har ingen hemninger. I er litt mer forsiktig og hadde passet bedere til ballett. Danset selv ballett i 14 år i mine unge dager.

Tenk a tdu har en 9 åring! Du er jo en ung mor for henne. Dere får sikkert et spesiellt bånd!?!

Har ikke kikket på Finn enda. Min mor var fra telemark, og jeg vet jeg har en del slket i Skien og Porsgrunn området. F har akkurat startet i ny jobb i Ikea. Hvis den fungerer bra tenker vi kanskje og flytte tilbake til de trakter. Vi bodde jo i Asker i fjor og likte veldig godt området. Vi har også snakket om muligheten til og flytte tilbake til utlandet..? Vi får se.

Min svigerinne....lang historie. Jeg er en veldig direkte person, 'shooting from the hip - if you know what I mean'. 'What u see is what u get w/me'. Hun er veldig 'twofaced' 1 dag min beste vennine, neste dag arrogant og hånlig. Kristiserer deg rett til ditt ansikt. 'Jackle & Hyde' - 'Hot & Cold'. Vi har hatt noen episoder over årene. Vi ser ikke helt 'eye to eye'.

F har 3 sosken, og alle vil vre der i julen så det blir goy. Broren kommer fra Washington m tvillinger på 6 mnd som vi ikke har mott. Ingen i Irland har mott Villiam, så det blir stas!

Log on to facebook! Klem;

Skrevet

oi - hva slags type rest er det? Det hores jo bra ut. F har i USA drevet sine egne Irske puber/rest. Han jobbet også som GM på 2 rest ved Universal og senest hos TGI Fridays.

Så koselig at sosteren din kommer tilbake igjen da. Har du vinterklær klar til henne? Hvordan går det m/golferen?

Skrevet

Hei du! Jeg må til legen halv ett...sender deg en mail (he he) senere idag! Er sikkert her på kvelden:-)

Ha en god dag!

Klem.

Skrevet

Lykke til! Don't you miss the am drugstores sometime - over-the-counter drugs!!!

klem;

Skrevet

Oh yes, LOL, Jeg tok med 'the drugstore' i kofferten min! he he ....Nyquil, Dayquil, Advil, Tynelol...you name it! Men bare ingen cough medicine! Ok, I really gotta go....addicted to DIB; he he!

Skrevet

ha-ha - I wish I did too. Miss all that stuff. There is nothing here like Day/nightquill really. I have had a bad cold for over a month now. Ever since the hospital and tonsils saga. The 'quills' would have been great!

Can't you get caughsirup at the apotek? U don't need a prescription!?!

Later - klem;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...