Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Hei:) jeg er ganske ny her inne,men trives veldig allerede:) jeg har vært hos gyn i dag,og fått pergo tabletter som jeg da skal begynne på neste mens... jeg gleder meg fryktelig mye til det,og det er veldig spennende:) men jeg lurer på noen ting...er det vanlig å bli gravid når man går på disse tablettene? jeg begynner på disse fordi jeg har tatt blodprøve som viste at jeg hadde lav progeston verdi,og hadde derfor ikke eggløsning denne måneden. jeg har mistenkt dette lenge, at jeg ikke har eggløsning. så i dag har jeg altså kjøpt pergo tablettene,for å få i gang eggløsning.gynekolgen min sa at det er veldig stor sjangse for å bli gravid på disse pillene. men selvom jeg er veldig glad for at jeg har kommet i gang med dette,er det også veldig rart..vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det,men jeg er så utrolig redd for at jeg ikke skal bli gravid... også er det noen forkortelser jeg lurer på....er det noen som kan oversette litt her? håper jeg kan fortsette å være her inne, og prate med dere:)
grace&hope Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Hei, og velkommen hit!! Pergo har jeg ikke så veldig peiling på, bortsett fra at det hjelper på eggløsningen. Det er sikkert noen erfarene pergo-jenter som kan svare mer på det. Det skal ligge en tipsliste her inne med forkortelser og diverse, men her er noen av de vanligste forkortelsene: TR - tante Rød, eller menstrasjon IKM - innkommende menstruasjon, dagen vi tror mensen kommer, men håper at den ikke gjør det:-) EL - eggløsning
Peders mamma Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Hei du Jeg er nå gravid i uke 21, og det pga pergo Jeg ble gravid på min første og eneste kur
grace&hope Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 DPO - dager post ovulasjon = dager etter eggløsning
Martemor<3 Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 må man ha resept for å få pergo? hvet ikke hva det er egentlig, men virker jo som et vidundermiddel.. hvorfor bruker ikke alle prøvere pergo da?
Babyønske �� Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Pergo er ikke noe vidundermiddel alle bør ta. Det er et eggløsningsstimulerende preparat basert på hormoner. Ikke noe man bør ta i hytt og vær. Det _kan_ ha skumle bivirkninger på sikt. Ikke uten grunn det er på resept og at man bør følges opp av lege/gynekolog når man tar det. Virker fristende å prøve det når man hører om andre som lykkes, men de har gjerne en grunn til det, f eks manglende eggløsning Men det beste er å bli gravid på egen hånd, kjedelig når det tar tid(vet alt om det), men det er altså det beste.
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2008 takk for at dere har svart:) ble også litt klokere på forkortelsene nå fikk veldig sommerfugler i magen da jeg leste at du hadde blitt gravid så fort,men skjønner jo selvfølgelig at det sikkert er veldig forskjellig.. men vi håper veldig da:) tenkte jeg skulle kjøpe sånn eggløsningstest også,sånn at jeg kan sjekke dette når jeg har tatt tablettene. gynekologen min sa også at jeg godt kunne gjøre det.. men er det sikkert at man får eggløsning av pergo tablettene? nå ser jeg bare fram til jeg får mensen jeg nå,så jeg får begynt på disse tablettene:)
Torjus og Lones mamma Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Jeg gikk på pergo før jeg ble gravid med min første. Etter de to første kurene, viste det seg at de ikke hadde ført til eggløsning. Den tredje ga meg eggløsning, men jeg ble ikke gravid. Noen mnd etter ble jeg gravid, så jeg velger å tro at pergoen gjorde at jeg senere også fikk eggløsning. Fikk satt igang systemet litt, selv om syklusene var lange. Lykke til!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 pergotime øker sjangsen for el men har ingen påvikning når det kommer til om egget blir befruktet eller ikke.. det gjør bare at du stiller på lik linje med di som har el:) sjangsen for befrukning ved el er ca 20% å gjennomsnittet for friske par er ca 12 månter med prøving tar det lengre tid en det burde man ha en utredning for å se om det er noe som gjør at man ikke blir gravide:) jeg måtte ha dobbel pergo kur pluss masse helsekost for å opnå el. masse lykke lykke til:)
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. desember 2008 jeg er så utrolig bekymret for dette,og håper bare på det beste,og vi håper det vil fungere. jeg fikk pergo tabletter for 4 ganger av gyn i dag.så hvis det ikke skjer noe innen den tid,skal jeg ringe gyn igjen da eller? da får jeg jo vite om han mener at jeg skal gå det lenger eller ikke..men jeg tenker at 4 mnd er jo ikke så lenge,så hvis ikke det skjer noe veldig spesielt burde det vel ikke være noe grunn til at jeg måtte slutte på de..? jeg skal begynne på de dag 5,gå på de i 5 dager,så skal da forhåpentligvis eggløsning komme etter ett par dager. *håpe håpe* men er det lurt å kjøpe en el test for å sjekke selv? for da vet jeg vel mer sikkert om jeg har fått el eller ikke...tenker mye på dette nå altså.. skikkelig spent..
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. desember 2008 også skal jeg ta 2 tabletter om dagen..er det dobbel dose,eller vanlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå