Gjest Mammamoms *fødeklar* Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Hei :-) Den forrige tråden vår har visst forsvunnet langt av sted, så jeg starter en ny. Det er jo vår termin i morgen!!! :-) Nå må dere fortelle hvordan det går!! Fysisk og forventninger! Jeg var på kontroll hos jordmor i dag, og alt er bra fortsatt. Selv om jeg ikke har lagt noe på meg de siste ukene da... Formen min er stort sett fin, men må jo absolutt si at jeg kjenner meg VELDIG klar til å ha babyen utenfor magen. Skal bli deilig å kunne rulle seg rundt i senga uten å stønne og skubbe seg rundt. :-) Etter jeg var hos jordmor ble jeg gående en stund på et kjøpesenter. Men gående og gående, jeg tilbragte en del tid på et par forskjellige benker. Hvis jeg står eller går for lenge får jeg noen ganger så ekstremt vondt i høyre side, innenfor hofta liksom, og da er jeg bare nødt til å sette meg for at det skal gå over. Har ikke så veldig tro på at babyen kommer i morgen på termindato. Mannen min tror den kommer på fredag, på menstermin, så vi får se! :-)
Gjøkeredet③ Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Hei Hei... Helt merkelig at det endelig er vår dag.. Husker de første dagene jeg var her inne på 3. trimester og så alle fødselstrådene.. Følte det var flere lysår unna for min egen del, og plutselig er vi der... Formen er virkelig upåklagelig, og i dag har jeg handlet inn alle julegavene, med unntak av min kjære, for jeg er fremdeles ikke helt sikker på hva han skal være så heldig å få) Folk har begynt å sende meldinger og lurer på om jeg kjenner noe og om det skje noe. Det kjenner jeg at begynner å bli veldig irriterende allerede. Kan jeg ikke få lov til å gå over termin før de begynner å mase ihvertfall.. Mannen har en følelse av at det kommer til å skje i morra, men jeg er rimelig pessimistisk.. (Så slipper jeg å bli skuffa) Men håper han har kommet før uka er omme:o) Og gleder meg som en liten unge til julaften til å treffe sønnen vår!!
2SønnerSmå Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Ja,i morgen er det dagen vår =) Formen min er vel bra,men blir jo trøtt bare håret gror Var på handlesenter med mamma og broren min igår,gikk i 3 timer med masse pauser,når jeg kom hjem var jeg helt utslitt =) Er glad jeg er ferdig med alle gavene for sikkert 2 mnd siden,for det hadde jeg ikke orket å holde på med nå,det er sikkert!! Jeg håper jo selvfølgelig på et lite mirakel om at noe skal skje i natt,mn prøver å være litt pessimistisk slik at jeg ikk skal bli så skuffet når det ikke skjer noe. Mannen skal på julebord på Fredag,så det skjer vel da
Gjest Mammamoms *fødeklar* Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Men sånn prosentvis, er sjansen større for at det vil skje i morgen fremfor i dag eller den 5.des? Selv går jeg liksom ikke og tror så veldig på i morgen fremfor en av de andre dagene. Mitt største håp er at det må skje i løpet av uka! Vi vet ikke hvilket kjønn vi får, så det blir jo også veldig spennende!! :-)
2SønnerSmå Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Hvordan er det med nattesøvnen deres?? Jeg sover som en stein nå de siste nettene,er det et godt tegn tro?
Gjest Mammamoms *fødeklar* Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har stort sett sovet godt det meste av tiden. Må bare opp 1 til 2 ganger i løpet av natta for å tisse da. Men jeg har sovet litt dårligere de par siste nettene og lurte på om det kunne være et tegn? Hehe!
2SønnerSmå Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Ja,sånn kan det jo også være..hehe..!! Tror denne babyen har bestemt seg for å overvintre her inne
Gjøkeredet③ Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Når jeg først sover, så sover jeg som en stein, bortsett fra en og annen tur på toalettet, men føler de nesten forgår i søvne.. Problemet mitt er å sovne..Utrolig irriterende.. Begrenset hvor interessant det er å glo i taket i flere timer, og det er ikke akkurat mye kvalitet på TV midt på natta.. Har ikke flere bøker igjen å lese heller.. Hehe!
2SønnerSmå Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Jeg også går på do 3-5 ganger om natten,men sovner stort sett greit etter det igjen da. Har også gått tom for bøker å lese,og er snart ferdig med serien jeg holder på med på DVD =(
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Heihei!! :-) Henger meg på her, fordi om jeg ikke var så veldig aktiv på den forrige tråden... :-) Tenk at det alt er vår termin, om et par timer... Det føles så uvirkelig!! :-) Endelig er ventetiden snart over!! Maks to uker til, så er gullet her, uansett!! :-) Legen ga meg forhåpninger om at jeg kom til å føde før termin for over to uker siden, fordi jeg var moden da... Hadde ganske stor tro på det da.. Tror på alt legen sier.. :-) Hehe :-) Men nå er jeg vel ganske pessimist! Skal mye til å føde innen kl tolv liksom.. Og i morra er det termin, da er jo sjansen relativt liten føler jeg... Det er jo så få som føder akkurat på termin.. Hadde vært artig om noen av oss fikk i morra da! :-) Noen som merker noe antydninger? Føler virkelig presset nå.. Folk begynner å mase om det er noe på gang.. Kjenner at akkurat det kan bli litt slitsomt om jeg blir gående maaange dager til... Men ellers er formen kjempe bra!! Sover kjempe bra om nettene! Kun oppe 1 sjelden gang... :-) Åååå, så kos det skal bli når lille jenta vår kommer!! Det blir en spesiell jul i år jenter! :-)
Gjest Mammamoms *fødeklar* Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Bare moro at du henger deg på Lykkeliten! :-) Ja, som du sier, så blir det spennende å se om noen av oss faktisk kommer til å føde i morgen! Tenkte jeg skulle gå å legge meg nå. Prøver og ikke rangle så mye for tiden, for vil jo helst være mest mulig utvilt når det skjer. På søndag kveld hadde jeg hyppige rier i 2-3 timer med 5-7 minutters mellomrom, men de bli liksom aldri vonde nok, og så gav de seg. Har dagene etter det hatt litt mer kynnere enn vanlig, og igår og idag har jeg også hatt litt mer mensmurringer. Dette er spennende! Nå driver lillenurket og romsterer der inne, og jeg stryker på magen og spør om h*n ikke vil komme ut nå å hilse på mamma og pappa! :-)
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Så utrolig skuffende når riene ga seg... :-( Jeg hadde det også sånn en kveld, men det var nok ikke ordentlige rier... Kom i tak hvert 3 min, men det varte bare en time, og så ga det seg.. Jeg fikk såå store forventinger om at dette var begynnelsen, men neida... Snuppa har det tydeligvis godt der inne :-) Du er lur du, som ikke rangler så mye... :-) Jeg klarer ikke legge meg før mannen er kommet hjem... :-) Du får ha god natt!! Måtte du våkne av rier!! :-) Lykke til!! :-)
Gjest Mammamoms *fødeklar* Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Hahaha, skjønner godt hvordan du har det når det gjelder å legge seg uten mannen! Han sitter også oppe med sin PC nå, men jeg skal prøve å få ham med meg. For tiden sliter jeg med å sove selv når han bare sitter i stua, og jeg ligger i senga alene. Liker å ha ham ved siden av meg. :-) Natta ;-)
opsi fødeklar Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 Jeg skal vel egentlig ikke være her lenger, siden jeg fødte om lørdag. men 4 desember var også min dag. Jeg kan trøste dere med at jeg ikke hadde noen forvarsel på fødselen da vannet gikk på fredag kveld. Så om dere ikke har noen symptomer i dag, kan det brått snu i natt. Det er utrolig deilig å være ferdig. Jeg sitter her med lille Iver, som grynter og knirker etter å ha fått litt mat. Han har sikkert 1000 ansiktsutrykk på noen minutter, og han er alt jeg ser på om dagen. Jeg er helt forelska i den lille skapningen her. Så gled dere jenter. Det er bare en så fantastisk tid.
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #15 Skrevet 3. desember 2008 Gratulerer lykkeligemeg!!!! :-) Gikk fødselen greit? :-) Hvor stor er gutten din?? Åååå, som jeg gleder meg til det er min tur :-)
opsi fødeklar Skrevet 4. desember 2008 #16 Skrevet 4. desember 2008 "Lille"gutt veide 4330 og var 52 cm, så ingen liten pingle det her. Jeg hadde en vanskelig skulderforløsning, men alt gikk bra. Så nå er jeg bare i ammetåka med smil om munnen hele dagen. Jeg er vel an av de heldige som har hatt en flott barsel tid med alle fire barna mine. Nytt hver sekund.
CamillaC Skrevet 4. desember 2008 #17 Skrevet 4. desember 2008 Jeg har også termin i dag. Merker absolutt ingenting annet enn litt romstering der inne i ny og ne. Han kommer når han er klar.
Gjøkeredet③ Skrevet 4. desember 2008 #18 Skrevet 4. desember 2008 Åh så deilig å høre lykkeligemeg.. Alle spør; Kjenner du noe, kjenner du noe? Hva faen er det de vil jeg skal kjenne for noe? Jeg har ikke kjent en shit hele svangerskapet jeg, bortsett fra sparking.. Ingen vondt, kynnerer, bekkenproblemer, kvalme, murringer.. Ingenting... Så at du sier at det skjedde uten forvarsel gir meg et håp om at han kommer før julaften (Det gjør han jo uansett, men....) Var hos jordmor i dag, og hodet er visst ikke festet, selv om legen mente det var det i forrige uke, så det var jo litt irriterende.. Vet liksom ikke helt om jeg, men det tar liksom litt motet fra enn, selv om de sier at det ikke har noen betydning! Håper bare han kommer av seg selv in the end...
Gjøkeredet③ Skrevet 4. desember 2008 #19 Skrevet 4. desember 2008 Er det bare min som ikke har festet seg eller?
Gjest Mammamoms *fødeklar* Skrevet 4. desember 2008 #20 Skrevet 4. desember 2008 Heisann. Må bare si at jeg sitter her hjemme idag også, har ikke skjedd noe. Var akkurat ute og gikk tur sammen med ei venninne. Alltid bra med litt trim. Så må jeg bare dele noe annet litt morsomt med dere. Jeg pleier alltid å ha mobiltelefonen på, men i natt gikk jeg over til nytt abonnement, og det hadde jeg selvfølgelig helt glemt... I 12:30-tiden i formiddag tok jeg for første gang opp mobilen i dag og så at jeg ikke hadde noe dekning. Da kom jeg på at jeg hadde jo fått nytt abonnement, men jeg hadde jo ikke satt i det nye sim-kortet! Etterpå sendte jeg melding med mamma, og fikk vite at hun og søstra mi hadde prøvd å ringe meg flere ganger i dag. Da de fikk beskjed om at mobilen var slått av var de rimelig sikre på at jeg var i fødsel!! :-) Så da ble jeg nødt til å skuffe dem, hehehe.
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #21 Skrevet 4. desember 2008 BabyboyB *Fødeklar* : Det er ikke bare din baby som ikke har festet seg... Lille jenta vår har heller ikke festet seg.. Men både jordmor og lege sa at det ikke hadde noen betydning. Noen festa seg ikke før fødselen var i gang... :-) Mammamoms *fødeklar*: Kjenner igjen den at folk ringer ja... I dag har jeg fått mld og tlf fra absolutt alle føler jeg... Alle lurer jo seff på om det er noe på gang... Det er jo koselig at de er spente og gleder seg, men begynner å bli litt lei...Jeg tror ikke akkurat at jeg hadde sagt ja dersom det var noe på gang... Da regner jeg med det bare blir ennå mer mas.. Ser for meg at det drøyer ut, og folk begynner å mase om ho ikke snart er ute.. Blir stressa av sånn jeg.. Men det er kanskje bare meg som er sær og ikke vil si at noe er på gang? Mamma kommer selvsagt til å få beskjed, tror jeg... Det er første barnebarnet, og ho er heeeelt i hundre! :-) Ellers har jeg hatt en sånn rar følelse i dag.. Det begynte igrunnen allerede da jeg sto opp.. Sånn menssmerter, men bare at det er stikkinger og sviinger i tillegg... Det har kommet gjennom hele dagen. Det varer bare i noen sekunder av gangen, men det er intenst når det holder på... Kan det ikke bare gå over i ordentlige rier??
Gjest Mammamoms *fødeklar* Skrevet 4. desember 2008 #22 Skrevet 4. desember 2008 Jeg har vært litt smårar hormonell idag. Sto opp sammen med mannen min da han dro på jobb i dag. (Han drar like før klokka 6, så jeg legger meg og sover videre etterpå). Da han skulle dra klynget jeg meg til ham, og tårene randt, uten at jeg helt kan sette ord på hvorfor. Trengte bare der og da og kjenne hans styrke. Gjennom hele dagen har jeg hatt det fint, men da han kom hjem igjen, kom jammen meg tårene igjen. Han lurte på om jeg hadde grått mye idag, men det har jeg jo ikke... :-)
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #23 Skrevet 4. desember 2008 Får håpe det er et tegn på at det er noe på gang snart!! :-) Skjer mye med hormonene våre... :-) Spennende å se når vi føder dere... :-) Håper vi slipper å gå så veldig lenge over tiden... Syns det er litt ekkelt etter det de viste på nyhetene for ei lita stund siden, med overtid og dødelighet... :-(
Gjøkeredet③ Skrevet 4. desember 2008 #24 Skrevet 4. desember 2008 Må ærlig inrømme at jeg ikke er noe begeistret for å gå flere uker uten før det liksom skjer noe.. Ihvertfall etter opphausinga om det i media.. Skremmer jo folk.. Og vi er jo ikke noe hormonelle og emosjoneller i utgangspunktet... Hehe! Syntes også det er veldig merkelig at det ikke er samme praksis over hele landet når det gjelder å bli satt igang. Noen steder kan du få valget etter en uke, andre steder er det ikke snakk om før etter minst 2 uker..
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #25 Skrevet 4. desember 2008 Hvor i landet kan man velge etter en uke? På det ul skjemaet står det overtid 18 desember.. Så jeg bare regnte med at det er den datoen jeg blir satt i gang om det ikke har skjedd noe innen den tid.. Det er jo 14 dager over.. Skal på overtidskontroll på tirsdag da, men håper jo selvfølgelig at jeg slipper det! :-) Fordi om jeg egentlig har blitt litt pessimist etter ventinga.. :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå