Gå til innhold

Blir gal av alle som ringer hit- spørreundersøkelser etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har reservert oss mot telefonsalg for lenge siden, men det ringer altså folk fra spørreundersøkelser nesten daglig. Tar jeg ikke telefonen ringer de gjerne 3 ganger på en kveld. Også automatiske spørreundersøkelser. I sommer ringte de fra samme sted 3 ganger på 3 dager. Da truet jeg med å ringe ledelsen deres så da tok de hintet. Hva gjør vi med dette? Vurderer seriøst å si opp fasttelefonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på brønnøysundsregistrene eller no sånt og reserver deg mot alle sånne samtaler. Går ca tre mnd, så får du ingen fler av den typen :) Kan gjøres på internett..

Skrevet

Man kan desverre ikke reservere seg mot undersøkelser type SSB og slike. Bare telefonsalg.

Jeg har hatt to slike som har ringt meg dag og natt (bla en fredag kl 22.00) Jeg sa i fra da om at nå holder det og at jeg hverken har tid eller lyst til å svare, så de får slutte å ringe til alle døgnets tider. Funket det, foreløpig ihvertfall

Skrevet

Det er bedre å ta telefonen og takke nei til å være med på undersøkelsen, fordi oppringningen gjøres fra en automatisk database som fortsetter å ringe opp nummeret til du tar telefonen.

Skrevet

Spørreundersøkelser kan du ikke reservere deg mot, men det er bare å ta telefonen og si nei til å være med. De er ikke som selgere og tiggere, som maser hull i hodet på deg om du ikke vil.

Jeg har reservert meg mot det som går å reservere seg mot. Likevel ringer noen av disse tiggerne, og selgerne. Hadde en på tråden her om dagen, som rett og slett ble ufin til slutt. Det var fra Redningsskøytene. Til slutt sa han at da var det nesten min egen feil om ingen kom og hjalp oss neste gang vi var på sjøen og ulykken var ute. Syns han ble skikkelig frekk. Og det er tragisk om de holder på slik med folk som ikke vil, men som til slutt gir etter selv om de har dårlig råd, fordi de gjør alt for å overtale.

Skrevet

Det er gøyere med selgere, da - de kan du jo terge!

Eks:

Spør om alt mulig du kommer på å spørre om når det gjelder produktet. Ned til bittesmå ubetydelige detaljer. Bruk lang tid og spør gjerne om samme ting flere ganger. Til slutt takker du nei takk. De jobber på provisjon, så de blir skikkelig sure :-)

Si at du gjerne vil høre litt om produktet og legg fra deg røret mens du gjør andre ting.

Spør om når vedkommende spiser middag. Be om telefonnummeret hans så kan du ringe tilbake da for å få vite mer på det nevnte tidspunktet.

Når det gjelder spørreundersøkelser er det kjedeligere. Men de legger jo som sagt på når du sier nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...