Gå til innhold

Fy faen, 20 timer med rier

Anbefalte innlegg

Skrevet

inn på sykehuset med regelmessige tette rier i går, holdt på i 20 timer og ga seg faen meg!!! Grrr, blid nå gitt. Not:( Send meg fødestøv da jenter,nå er jeg LEI.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff da.

Jeg var så uheldig å gå i 3 døgn me rier som hadde liten effekt,hadde kun en halv cm åpning etter di tri døgna! får håpe det skjer noe me deg snart da,lykketil :)

Skrevet

føler med deg! har det akkuratt sånn jeg også. Har hatt rier i nesten et døgn nå, ganske intense i perioder, men så dabber de av. Blir gaaal. Også sier de på føden at jeg bare må slappe av og prøve å sove, men det er lettere sagt en gjort. Uansett lykke til. Håper det tar seg opp igjen utover kvelden for oss begge :)

Skrevet

Jeg kan trøste deg med at riene du har nå hjelper mye på at du får en lettere fødsel...

Jeg hadde først over 15 timer med rier som var 5 min mellomrom å på denne CTG registrerte desse som ekstreme rier uten effekt.

Andre gangen varte de i 2 døgn uten stopp å jeg fikk ikke sove på 2 fulle døgn..2 cm åpning,fullt moden å sentrert livmorhals...FAEN så forbanna jeg var på jordmor da!!

Den 15 september(2 uker før termin) fikk jeg rier utover natta å jeg følte jeg hele tiden måtte på do å bæsje..Men det kom jo aldri ut noe!

Jeg skulle på kontroll tirsdags morgen å ble sendt på føden på 3 cm åpning å tegningsblødninger...(kl.09.00)..

Klokka 13.00 hadde jeg 4 cm åpning å riene begyndte effektivt..

Klokka 18.30 var jenta ute..

Jeg takker nå gud for at jeg slapp billig unna de første 3 cm uten noe problem..

Å jordmor hadde rett..for å være førstegangsfødende var det en rask fødsel. Så når du har rier..Tenk på at desto mer rier du har desto bedre går fødselen.

Skrevet

Det gir ikke nødvendigvis en lettere fødsel. Stor sjanse for at det sliter ut livmoren (som jo er en muskel). I sverige forskes det nå på en metode som måler melkesyre i fostervannet slik at man kan ta KS på kvinner hvor riene ikke har noen skikkelig effekt.

http://www.tu.no/nyeteknologier/article65015.ece

Skrevet

Godt å se det er flere enn meg med en VRANG kropp. Er jo tredjegangsfødende. Stemmer visst at tredje gang er en luring her. Stemmer ikke at fødslene går fortere for hver gang: fødsel, igangsatt tvillingfødsel tok 6 timer, 2 gang setefødsel tok 11 timer, og dette er bare et mareritt.... Har hatt tegningsblødning, hele slimproppen er også vekk... Kryss fingra for at det starter igjen i morgen tidlig da..

Skrevet

Lykke til!!!!!!

Skrevet

Fikk datter nr 3 for 3 mnd siden. Holdt på sånn som deg-leeenge!! De to første fødslene var kjappe og greie. Var derfor så overraskende da 3 mann tulla så fælt. Er visst veldig vanlig som du skriver. Det jeg kan trøste deg med, er at når det først satte skikkelig i gang denne gangen, tok det to timer fra start til mål.

Ønsker deg all mulig lykke og håper du får en fin fødselsopplevelse når du kommer skikkelig i gang!

Skrevet

sist jeg fødte (nr 1) så begynte jeg med slike hyppige vonde rier på tirsdagkveld og fødselen startet etter rett ikke slik jordmor regner det før torsdagsformiddag. Så det var ca 36 timer med masrier uten effekt, og null søvn på meg. Så jeg var rimelig sliten når fødselen først startet.

Så jeg har full forståelse for at du er lei og frustrert nå. Får bare håpe at du får sove en skikkelig natt, og lade opp litt før det starter for fullt hos deg:-)

*sende fødestøv*

Skrevet

Godt å høre at flere flergangsfødende har det på samme viset. Har gått med kraftige kynnere i flere dager. De første kveldene tok jeg tida og stresset fælt med å få sove. Nå gidder jeg ikke styre så mye. Prøver å ta en varm dusj, eller spise noe. Som regel går kynnerene over da. Det ville ikke skikkelige rier gjort. De siste nettene har jeg våknet av rier, men sovnet igjen like fort.

Er 2 dager over tida, men prøver å slappe av og samle krefter.

Det eneste jeg frykter er at det skal gå fryktelig fort når det først setter i gang. Det gjorde det sist gang. Husker liksom ikke helt hvor vondt det skal gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...