Gå til innhold

kan jeg spise hvitløksdressing???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva slags løk må jeg holde meg unna??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille reagerte aldri på noe som var krydret med hvitløk e.l, men hun var supersensitiv for løk! Prøv deg frem, er neppe farlig med dressing ;)

Skrevet

Antar du prater om amming eller noe? Du kan spise akkurat hva du vil :) Du merker det om barnet reagerer på det, men for de fleste er i hvertfall hvitløk greit, og mange tåler også fint løk. Sjekk matportalen.no for råd angående kosthold. Hvis du skal følge alt av kjerringråd blir du sprø ;-)

Skrevet

I utgangspunkten ingen.

Men jeg regner med at du ammer siden du spør.

Noen barn reager på løk, andre ikke. Min første ragerte voldsomt, andremann reagerer ikke på noe som helst.

Så prøv en gang å se så finner du ut. Men uansett er hvitløk som regel greit uansett. Enkelte barn liker til og med melken ekstra godt når mamman har spist hvitløk.

Skrevet

unnskyld.. det glemte jeg å si.

Er gravid,

og mente det var løk jeg må holde meg unna?

Skrevet

Nei, kjære deg :) Er du gravid kan du spise løk til krampa tar deg ;)

Skrevet

Gravid og kan ikke spise løk? Ikke så vidt jeg har fått med meg, jeg spiser massevis av løk. Men kostholdsråd for gravide er også på matportalen.no :)

Skrevet

Haha, det er alltid noen som bare får med seg litt av informasjonen;) Kanskje best å lese kostholdsrådene under graviditet litt nøyere, og ikke forveksle dem med anbefalinger under amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...