Gå til innhold

hva har dere kjøpt dere som er over halveis.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikkekjøpt noe enda men er aktiv titter. vet hva jeg skal ha. har to fra før så trenger ikke allverden men vogn og bilsete er jo to av de tingene jeg nok må ha.

vil vente til etter jul tror jeg men er skikkeligsugen på å kjøpe vogn egentlig. jeg er i min 22 uke.

andre som er som meg som kvier seg litt med å begynne å kjøpe alt. eller er dere motsatt og nesten begynte shoppingen den dagen dere fikk pos. test.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte bilstol på kalendertilbud på barnas hus på mandag. Det var godt og rart å få i hus. Er i uke 22 idag. 23 ifølge bim. Har fra før to gutter og får jente nå. Har kjøpt to sparkebukser med bodier til og to strømpebukser. Har sett oss ut bag til vogna vår. Slik at den blir neste på handlelista. Har kjøpt en sånn treleke som passer perfekt til bagen, kom jeg på nå. Vil vente litt til med bagen. Håper nemlig at den kommer på tilbud. Jeg har ikke hatt lyst til å kjøpe så mye før nå itilfelle det skulle skje noe. Kjenner shoppingsuget har begynt å melde seg. Gleder meg så til å få møte tulla vår. :)

Skrevet

Jeg er 27+1.

Har ikke handlet noe spes. ennå.

Har det meste fra før, og siden vi ikke vil vite kjønn på barnet synes jeg det blir litt vanskelig å handle noe særlig.

Har kjøpt en sparkebukse på salg i nøytrale farger, det er vel det eneste.

Snuppa har fått seg ny seng slik at vi har fått frigjort grindsengen.

Kommer vel til å handle det lille vi trenger etter nyttår en gang.

Skrevet

Er i uke 22. Har ikke kjøpt noe særlig enda. Men har begynnt å planlegge ganske mye. Hva slags vogn, bilsete osv. Dessuten prøver vi å få oversikt over hva vi arver da vi har mange som har sagt at de har ting vi kan arve/låne. Planen vår er å starte shoppingen etter jul. Da begynner det å bli slik at babyen kan overleve hvis den blir født. Har ikke lyst å drøye til for nærme termin heller. Vet jo ikke hvordan formen utvikler seg selv om jeg er fin nå, dessuten kan det jo hende babyen bestemmer seg for å dukke opp tidligere enn hva jeg har lagt inn i kalenderen min ;o)

Skrevet

Kom på at jeg har kjøpt laken, tisselaken og et sengetrekk til babydyna. Måtte bare ha det. Var så søtt. Visste ikke kjønn enda da. Har mange rundt meg som er gravid slik at jeg kunne ha gitt det bort som fødselsgave til en av de. Sikkert noen som får jente av de også. :)

Skrevet

oi hehe jeg har fått i hus både sprinkelseng, vugge, saueskinnspose, madrass, dyne, laken, gulpekluter, mye babyklær, helseteppe og andre tepper, vippestol, ammepute, vaskekluter you name it=) mangler bare noen småting. Er 27+5 så har jo litt tid igjen enda=)

Skrevet

Har ikke kjøpt noen ting ennå. Og har bare vogn fra førstemann og så vi trenger litt utstyr, men håper på skikkelig nyttårssalg i januar og regner med å gjøre unna utstyr shoppingen da... ;)

Skrevet

Er 20+6, og vi har kjøpt litt klær og så har vi kjøpt vogn. Slo til da de hadde åpningstilbud på Barnas Hus. Vi kjøper resten over nyttår, da sikkert mye kommer på salg;-)

Skrevet

Svarer jeg, selvom det er først neste uke jeg er over halveis.

Siden jeg har en gutt fra før er det ikke så mye jeg trenger, så sier heller hva jeg har å igjen å kjøpe

- flere nyfødt tøybleier

- ny stellematte

- et nytt sjal

- en ny slynge

- å litt nye klær må han få da

Skrevet

Er litt over halvveis og har kun kjøpt vogn og litt klær. Et par bodyer, en pysj og en lue. Dette er vår første, mens alle rundt oss har fått et par-tre stykker, så de står klare til å låne oss all verdens ting og tang:

-vugge får vi av svigers (men pga. hennes overtro, får den ikke komme i hus ennå)

-bilsete

-vippestol

-dyner og sengetøy

-gravid bilbelte (får til helgen)

-babycall

-uro

mm.

Det vi ikke har eller får, har satt på ønskelista til jul, f.eks.: stellebord.

Skrevet

Hei!

har gutt fra før og venter nå jente, har kjøpt:

søskenvogn

dunpose til vogn

jenteklær

nye flasker

rosa teppe

er ikke så mye man trenger til nr to, billigere enn nr 1 ihvertfall:)

Skrevet

er førstegangs så vi hadde ingenting fra før, er 26+4 idag. Har kjøpt vogn, brukt:) Mamma og Pappa fant bilstolen vi ønsker oss på salg 500 kroner i avslag, så da slo de til og vi får den til jul:) Søstra mi har to gutter fra før, så der får vi seng, klær, baby bjørn, bæremeis og mye mer. En kompis er ferdig med å få baby(de har tre) så der får vi stellebord og badebalje....Har stort sett det meste da...Vi får stor lekegrind til jul hos svigers, vil ha det fordi vi har to hunder, så bare sånn at jeg kan legge pia på gulvet uten at hundene skal snuse og slikke:) (de er kjempesnille med barn, men jeg mener man skal uansett aldri stole 100% på dyr)

Skrevet

hehe, jeg kjøpte vogn og bilsete allerede før ultralyden jeg:) men var en venninnen som ville selge det billig til meg, så var kun derfor da. er 22+6 nå. har satt opp kommode, for vi har arva litt klær enda, så jeg fikk lagt det på plass:) vi vet ikke hva det blir, så har ikke kjøpt så mye klær, bare et par bodyer og bukser og en genser. får mest sannsynlig vite kjønn på 3d ul i januar, så skal handle masse da:) stellebord og seng også etter nyttår, men vet hva jeg skal ha. jeg har planlagt å bli ferdig med alt av utstyr og ting til 1.mars, slik at de siste 4-5 ukene kan jeg bare slappe av og kose meg og lade opp til fødselen =)

Skrevet

hm eg har måttet kjøpe litt stesj:) er litt tidlig men vi er nødt å spre det utover litt, er dyrt med utstyr og blir vertfall mye å kjøpe alt på en gang. Så fordeler det slik at vi kjøper noe hver lønning:D

Til nå har vi bestemt vogn og bilsete, men ikke kjøpt det enda. Har arvet mye hvite og nøytrale klær av min søster, da hun har 2 jenter og vi får gutt. Så har eg kjøpt blå klær og luer, ett babyteppe og smokker:D Vuggen som etter tradisjon går i familien til de med babyer er kommet i hus:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...