LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Hun har vært uføretrygdet siden 2001, men i høst fikk hun seg jobb gjenom kommunen, 50% bibliotekarstilling. Problemet er at en lærer ved en av skolene (der biblioteket ligger) har ønsket seg den stillingen, men krevd alt for mye i lønn. Mamma går på en slags form for atføring så hun får like mye om hun jobber eller ikke, hun er bare glad for å komme seg i arbeid. Nå har denne læreren lagt mamma for hat, og gjør hva som helst for å regelrett mobbe mamma bort fra stillingen. Og det ser ut for at hun kommer til å lykkes med det, mamma som fra fr av har en noe tynnslitt psyke ringte meg nettopp og gråt og sa at slaget var tapt. Sykemelding neste. Er det mulig at voksne folk skal oppføre seg så jævlig??? Det værste er jo at denne læreren aldri kommer til å få stillingen uansett, pga sitt lønnskrav som kommunen ikke kan innfri siden neste skritt her er å bli satt under offentlig administrasjon pga pengemangel. Jeg blir så fortvilt på mammas vegne! Hun var så glad når hun fikk komme seg ut i jobb igjen, og har gjort underverker for det lille biblioteket her, også ender det med at hun blir mobbet bort fra stillingen! Vet jeg ikke får noe hjelp her inne, men måtte bare blåse det ut en plass.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Triste greier. Håper hun er sterk nok til å ta det videre. Slike ting skal snakkes om, ikke ties ihjel.
Trulte76 Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 hvor gammel er denne læreren ? At voksne volk kan være så umoden. Sikkert veldig kjekt for din mor å endelig få seg en jobb så hun kommer seg ut, men så må denne læreren ødelegge det for henne. Er det ingen dere kan ta kontakt med heller? Er det ikke et sånn hva det heter verneombud? Gjelder ikke det for arbeidsmiljøet også?
Chris&Alex♂♂ Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Å herregud så barnslig. Drittkjerring da. Blit nesten litt sint selv her jeg sitter. Noe så tragisk av en dame. Er det mulig?? Skjønner godt hun ikke vil bli der når det skal være sånn, men samtidig så "vinner" denne læreren hvis hun gjør det. Vet folk at det ikke er mammaen din som er "teit", men hun andre som ikke fikk jobb? Uff stakkars mammean din da.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2008 Vet ikke hva folk vet, men mamma sa det var èn som hadde sagt han hadde hørt hun ble behandlet dårlig, så kan vel være noen som har fått det med seg. Syns skikkelig synd på henne, og jeg kan jo ikke gjøre noe heller, annet enn å støtte henne.. Hun skulle prøve å se om hun klarte å ta noen telefoner, men jeg tror nok hun blir sykemeldt lell. Læreren er vel i 40årene tipper jeg, helt ufattelig hvordan hun kan oppføre seg. I dag feks hadde hun tatt lunchen sin med inn på biblioteket, satt seg ved mammas kontorpult for å spise, for "det var jo egentlig hennes plass". Og når mamma nevnte at hun skulle på et kurs i datasystemet neste uke var beskjeden "det skal du gi faen i, for det datasystemet er det bare jeg som trenger å kunne"... Fy filler'n jeg blir så sint!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2008 Lillemeg: det som er at hun faller litt mellom to stoler, fordi biblioteket kun er den stillingen på 50%, og hun går heller ikke under lærerstaben. Så finnes ikke noe system for å fange opp slikt, siden hun på papiret ikke har hverken kolleger, overordnede eller ansatte. Men hun er jo ansatt av kommunen, så hun skal forsøke å kontakte dem, samt at et hovedbibliotek har det faglige ansvaret så det kan hende de kan hjelpe henne også. Håper det.
'utakknemlig bitch' Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Ingen tillitsvalgt hun kan ta det opp med? for det der er helt på tryne dårlig gjort!
Tøysetipp Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Det er skammelig og pinlig at voksne mennesker kan oppføre seg på den måten. Hadde kreket satt seg på min plass hadde hun blitt snurra tyve ganger rundt i kontorstolen og skyla rett ut. Hva sier moren din til henne? Andre kollegaer? Håper moren din klarer å beholde jobben. Leit å høre siden hun likte seg så godt i den. Ikke la det kreket få ødelegge gleden hennes! Stor klem
trippeltopp Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Det der er noe av det verste jeg hører om....Barn mobber fordi de ikke vet bedre - voksne mennesker derimot? De gjør det med viten og vilje, og det er så forferdelig vondt å høre om. En jeg hadde nær og kjær ble mobbet på arbeidsplassen pga. sykdom, helt til vedkommende ikke orket mer og byttet til et annet kontor som lå vesentlig lengre unna hjemmet (første stedet lå i gåavstand fra der han bodde). Historien endte tragisk, da han kom ut for en ulykke på vei hjem fra jobb, kort tid etter at han hadde byttet jobb, og omkom momentant. Jeg kan ikke hjelpe for å klandre mobberne ørlite for det som skjedde da han ikke hadde behøvd å kjøre den veien dersom de hadde latt han være ifred på arbeidsplassen. ...det vekker dermed mye sinne i meg når jeg hører sånt som dette - at voksne kan være så ondskapsfulle! Håper det ordner seg for moren til...ingen jobb er verdt å ødelegge seg selv på - kanskje kan hun finne en annen jobb?
trippeltopp Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 heh..."moren din" mente jeg og skrive, ikke "moren til..." som om jeg spekulerte i hvem sin mor dette gjaldt..
Trulte76 Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Uff håper det ordner seg. Dumt visst hun må gi seg på det. Er jo sikkert bra for henne også å komme seg ut litt. Håper kommunen har ei ordning der da.. Lykke til iallefall..
ana baroma Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Moren din burde faktisk snakke med ledelsen ved skolen, for selv om ikke de er hennes ledelse, så er det grenser for hvordan en lærer skal kunne oppføre seg mot en annen ansatt på skolen, uavhengig hvem det er. Dersom hun ikke vil gå alene er det kanskje noen som kan følge henne? Jeg ville også skrevet opp alle episodene som har skjedd, og fortalt det helt som det var. Det er jo helt utrolig hvordan en såkalt pedagog kan få seg til å gjøre...
Libido- Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Da hadde jeg blitt så forbanna at jeg hadde tatt en telefon til vedkommende! Har faktisk vært borti noe lignende. En høytstående mann fra hjem kommunene min prøvde å tvinge mamma til å selge huset til han for underpris. Fordi han hadde nevnt til pappa (ingen avtale) at han ville kjøpe huset. så når pappa døde ringte han å drev nesten terror mot mamma. Jeg ringte å skjelte han ut på en (nesten) saklig måte. Han prøvde til å med å overkjøre mamma med advokat. Vi søskena sto sterkt imot å gikk hardt imot han. Da ble han heldigvis skremt og ga seg. Så det lønner seg å vise at man har folk i ryggen. At man ikke er en enslig person som ikke har noen til å kjempe for en. Stå på for mammaen din! =)
flashdancepants Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 Det var fælt å høre, stakkars mammaen din. Jeg overraskes stadig av hvor mange voksne som mobber, og at det så å si ikke er noe å gjøre med det, for sparken eller reprimande kan de såklart ikke få i kommunen. Har ikke noen gode råd til deg, men håper virkelig at moren din finner noen å alliere seg med, og at hun holder ut. Kanskje noen kan konfrontere denne læreren?
Odine! Skrevet 3. desember 2008 #15 Skrevet 3. desember 2008 Skolebibliotek, går jeg ut fra? Da bør vel skoleledelsen (mobberens arbeidsgiver) kunne gjøre noe (verre kan det vel uansett ikke bli) Mulige allierte: fornøydde lærere som ser det hun har gjort. Kontorpersonalet(man har til felles at man ikke er lærere, + at mobber kan ha vist sitt sanne ansikt til dem)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå