Gå til innhold

Mest unødvendige babyting.. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den mest unødvendige babytingen du har hatt, eller sett? :)

Og hva hadde du ikke klart deg uten? (Nå tenker jeg ikke på basisting som vogn, seng,bilstol, div)

Hadde en diskusjon med ei venninne om dette, litt moro, og finnes jo så sykt masse ting man egentlig ikke trenger.

mest unødvendige jeg har sett er vel dopler for hjemmebruk. Man kan jo bli redd vis man gjør det feil..

Hadde ikke klart meg uten: bleiebøtte, er og blitt forelsket i selvlukkende smukker. Veldig greit på turer og slikt. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest unødvendige for vår del var sprinkelseng.

Hadde ikke klart meg uten sjal, slynge eller mei tai.

Skrevet

Hadde bleiebøtte med nr 1. kunne jeg greid meg foruten. den gadd jeg ikke bruke på nr 2 og lillegutt nå. kaster de i boss etterhvert istedet.

Synes det var bare ball med bleiebøtta.

Det jeg ikke hadde greid meg uten det er vippestolen og stelleveska..det er et must ja :)

Skrevet

Bleiebøtte og ammepute må vel være noe av det mest oppskrytte og minst brukbare jeg kan komme på.

Genialt med skål med sugekopp under, så den ikke sklei avgårde når han skulle spise selv. =))

Skrevet

Hadde ikke klart meg uten den ene vippestolen ( Kick'n Play tror jeg det var...). Den vibrerer og spiller musikk. KJempegod å ha på "sutredager".

Mest unødige... Bleiebøtta! 100 kr for refill-poser, og når man da fyller opp bøtta på null komma niks blir det veeldig dyrt i lengden. Eller kanskje termoposen som vi bare brukte 1 gang fordi den var for varm.

( Godt man har lært til barn nr2!)

Skrevet

Dummeste: Elektrisk flaskevarmer (som og kan brukes i sigaretttenneren i bilen)....

Beste: Kladder fra apoteket til å amme på eller til å stelle på borte og på offentlige steder

Skrevet

Bleiebøtte, stellebag og vippestol kunne jeg klart meg veldig greit uten:)

Babygym, elastisk bæresjal og vogn hadde jeg ikke klart meg uten!

Skrevet

En ting eg ikkje vil vere foruten er babycallen. Slapper mykje bedre av når vi har den på, for veit at då høyrer eg med en gong det er lyd.

Det mest unyttige vi har kjøpt er vel kanskje sånn badestol som babyen kan ligge i i badestampen. Bare tull.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Bleiebøtta ble fort båret i boden.

Skrevet

Vippestol er noko eg ikkje hadde bruk for!! Hadde ein som eg lånte av tanta mi, bruka den bare litt. Sønnen min reiste seg opp i den når han var 4mnd, og jenta mi starta med litt flatt hue når ho var ca2mnd så da kutta eg ut den. Sønnen min bruka den kun når han åt graut da.

Eg har lagt ungane på golvet eg, der har dei lika seg godt.

Mest nyttige må vera avent sine plastik skjeier, dei passar så godt inn i dessa små munnane!!

Skrevet

Hadde klart meg uten sprinkel segen, det er ikke mye mine har sovet der.... Vippestolen, ble litt mere brukt på siste.

Mye brukt er voksiposen, både sommer og vinterdyne til den. Bleiebøtten vi fikk til nr to. Bæresjalet er kjempe bra når man er på kjøpesentret, byen el å barnet nekter å ligge i vognen. Babygymmen er godt brukt, faller fra hverandre snart...

Skrevet

Stelleveske klarer jeg meg uten.

Uro og babygymmen har vært supre og ha. :)

Skrevet

Eneste som faktisk liker bleiebøtta her tror jeg ;-) Og sprinkelseng, lekegrind, trappegrind og babycall har jeg hatt god nytte av. Stellevesken og... Faktisk er det vel bare flaskevarmeren til bilen som har vært totalt unyttig.

Skrevet

Hvorfor er det så mange som hadde klart seg uten stelleveske?:P Min er alltid stappfull med alt av babyting jeg skulle komme til å trene, mme og nøkler, kortholder etc til meg..

Mest unødvendige var nok hengevugga, men vi har brukt den nå i 3mnd bare på trass fordi vi først hadde kjøpt den :P

Det jeg har hatt mest bruk for er babygym og vippestol. Han eelsker nå å ligge på babygymmen sin og titte på lekene over seg og prate for seg selv..

Skrevet

åh, hengevugga vår har vært veldig god nytte=) ellers tror jeg at dem mest unødvendige jeg har sett er badetermometer. og mei taien har jeg ikke hatt bruk for. gidder ikke å stå å slenge på meg metervis med sæler. hehe.. =) men det mest snedige vi har kjøpt er odenwalder bilposen vi har. snedig å bare ha på baby body og strømpebukse og lue å kjøre storesøster i barnehagen=)

Skrevet

Stellevske! Mye bedre å kjøpe en vanlig veske som en kan bruke senere.

Gjest nanny carrie 3pp etter 2sa
Skrevet

kunne klart meg - og har klart meg helt fint uten :

stellebord, stelleveske, vippestol, bæresele, body

kunne ikke klart meg uten flasker fra avent ;-)

Skrevet

Mest unødvendige: ammesjal. Det har jeg brukt en gang...

Vippestolen har vært flittig brukt, men beste kjøp er lekematta vi koser oss på hver eneste dag! babybjørnen har vært kjempekjekk når vi har vært ute på tur.

Til nestemann kjøper jeg et elastisk bæresjal så jeg kan bære når lillegull er nyfødt.

Skrevet

Unyttig: Dry Kid ammemadrass. Bunnen var jo så myk at hun våknet når jeg løftet henne over i senga uansett.

Bleiebøtta var først veldig unyttig, men ble glad i den da jeg flyttet den ut fra badet og varmekablene.

Mest nyttig: Super Nova babycall. Den har vært ibruk maaaange timer på to barn.

BB vippestol.

Elsker også Beco bæreselen min.

Og ammeputa har flyttet inn i sofanen for godt. Funket ikke spesielt til amming, men fy så god den er som vanlig pute. Mannen og jeg slåss om den, så vi vurderer å kjøpe en til. Kjøpte heldigvis ikke med babymotiv, men en tøff i svart og hvit.

Skrevet

Mest nyttige : små bleieposer med lukt. Slapp bleielukt i søplekassa både hjemme og borte. ( kjøpt i danmark 200-300 stk for 20-30 kr,.)

Kunne fint klart med uten alle disse teppene som bare er sssåååå søte.

Skrevet

Mest unødvendige: baby-feeder.

Mest nødvendige: mei-tai'en.

Skrevet

Unødvendig: Sokker. De prelte jo av ungen, eller var for stramme.

Nødvendig: Barnevogn og bæreslynge

Skrevet

Nyttig:

Gymmatte.

- Hvite gaskluter som det går en hel masser av hver dag.

- Skjeene fra avent (som en over påpeker passer så fint inn i den lille munnen hans)

- og sånne geniale porsjonsbeger for nedfrysning av middagsmat.

- stelleveske med masse rom (og masse rot.. :P )

Unyttig:

- Alle de tusen forskjellige andre klutene jeg kjøpte inn på forhånd. Skjønte aldri hva de egentlig skulle brukes til, og skjønner det vel ikke helt enda.

- Bæresjalet som baby uansett ikke trivdes i. Ble knapt nok brukt før vi la det bort.

- en hengekøye til å ha i sengen som jeg kjøpte da jeg gikk gravid. Har aldri blitt brukt.

- klorevottene som jeg kjøpte da han var nyfødt. Som om han ville ha dem på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...