Gå til innhold

Fødselen gikk veldig fint:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en eller annen grunn følte jeg veldig behov for å sove skikkelig ut denne morgenen.. har normalt stresset med å stå opp for å ordne saker og ting. Følte meg veldig pigg og sa dette til mannen min. Gikk tur og shoppet, bakte kake ol. Da kvelden kom spurte jeg mannen min om vi ikke kunne laste ned jordmødrene som har gått på tv (har ikke fått sett pga jakten på kjærligheten går samtidig). Klokka 22.30 satt vi og så på flere serier av jordmødrene. Så satte mannen min på en film og 00:30 begynte jeg å få mageknip (kjente mest i ryggen) som kom og fikk.. varte kort.. så jeg sa ikke noe til mannen min før de kom vel regelmessig. Ringte føden og fikk beskjed om å ta varm dusj og se ann litt. Det gikk kort tid mellom hver ri.. så dro til føden 0300 og hadde da 2 cm åpning og tette rier. Jeg tok varmt bad og lystgass, men da klokken ble 06:30 hadde jeg nesten ikke pause mellom riene i det hele tatt, og ba derfor om epidural:-) som å komme til himmelen.. he he:-) Fikk slappet godt av og ladet batteriene til pressriene begynte 08:50. Da gikk vannet og jeg hadde 10 cm åpning. De måtte skru ned epiduralen litt for at jeg skulle få skikelig pressrier og 0940 var verdene søteste prinsesse ute. 3640 og 51 cm lang. Revnet litt og ble bedøvd da jeg sydde. mannen min lo litt for noe av det første jeg sa etter fødselen var : "dette gjør jeg gjerne en gang til"!! Gled dere jenter!! Håper dere får en like fin fødsel:-) klem stolt mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som en fin fødsel ja:-) Gratulerer så masse som mamma!!!

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsessen-) Sånn fødsel vil jeg også gjerne ha!!

Hvor fikk du forresten lastet ned jordmødrene i sverige? har også samme problem, bønder på tv2 og jordmødre på nrk på samme tid...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...