Gå til innhold

i uke 28, magesmerter og kynnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er blitt sykemeldt 50% pga kynnere. Får kynnere ganske ofte, og hvis jeg bare bøyer meg for å ta opp noe så strammer magen seg. Dette skjer også hjemme hvis jeg reiser meg fra sofaen osv, og har hatt småvondt i magen i over ei uke nå. Ikke sånn skikkelig vondt men ubehagelig vondt. Får spesielt vondt i magen hvis jeg må tisse. Er dette normalt? Er i uke 28 og hatt en del urinveis infeksjoner under svangerskapet å annenhevr urinprøve viser urinveisinfeksjon, men prøven etter en ufin prøve kan plutselig være fin uten at jeg har tatt antibiotika for urinveisinfeksjonen. Lurte på om det var noen som hadde opplevd det samme, eller kan svare på hva dette kan være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! jeg har også hatt en del urinveisinfeksjoner, så er blitt satt på antibiotika resten av svangerskapet nå.

Fikk beskjed om at ubehandlede urinveisinfeksjoner kunne skape kynnere og rier, så det var best å få antibiotika under hele svangerskapet.. kanskje dette hadde hjulpet på deg også. Du skal ikke ha mere enn 1-2 urinveisinfeksjoner mens du er gravid, før du blir satt på en slik kur, sa legen til meg. Rart du ikke har fått det?

Lykke til!

Skrevet

Ja det føles som om legen min er litt uoppmerksom. jeg hadde hatt urinveis ifeksjon tidligere, før svangerskapet, og så fikk jeg det igjen når jeg var gravid i ca 16 uke eller noe, og da glemte de å sende den inn til dyrkning:S Så har jo prøvene vert fine og ufine om en aen. Tror selv at jeg har urinveisinfeksjon for må tisse hele tiden, og kjenner liksom trykk i bekkenet når jeg tisser, så merkelig at legen sier at jeg ikke har det. Men nå skal jeg til legen i morgen, så satser på at de finner ut av noe mer da. Veldig slitsomt å såvidt klare å jobbe 4 t pga ubehag og magesmerter..:S Takk for svar forresten=)

Skrevet

Be om en vurdering hos en annen lege. Det har man rett til.

Skrevet

ja, og syns også det var merkelig at jeg var på legevakta å fikk bekreftet urinveisinfeksjon, så et par dager etterpå så var urinen plutselig fin..:S Men får se hva han sier i morgen åså hvis han mener den fortsatt er fin, så får jeg gå til legen rett over gangen=) Det kan jo ikke være bra å gå slik, spesielt ikke hvis d er urinveisinfeksjon. Tidligere hadde jeg vondt i sidene på ryggen også så ble redd for at d var begynnende nyrebekkenbetennelse, men får vel bare vente å se i morgen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...