kams Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Da jeg våknet i morges, var jeg litt våt nedentil, og da jeg gikk på do og tørket meg ble litt av papiret vått, og det luktet ikke urin. Hadde også litt vondt i magen etterpå. Er 37 + 4 på vei, og hodet hadde ikke festet seg da jeg var på kontroll forrige uke, og da sa legen hvis vannet går så må jeg hentes av ambulansen til føden, for da skal man ikke røre på seg så mye. Er litt bekymret. Burde jeg ringe føden?
superfornøyd m nr 2 på vei Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Man skal jo alltid sjekke om man er i tvil eller usikker. Jeg fikk imidlertid en fin opplysning sist jeg var hos jordmor. Sist merket jeg nemlig ikke at vannet gikk.. det må ha gått litt og litt de 2-3 dagene jeg hadde maserier.. men iom at jeg har streptokokk B og skal være på vakt om vannet går har jeg tenkt litt på dette denne gangen. MEN det hun sa, var at om hodet ikke har festet seg vil du IKKE være i tvil om vannet går. Da fosser det. Det er kun om hodet står langt nede i bekkenet du vil "lekke" sånn at du ikke merker det. Videre kan det jo være verdt å merke seg at kun 30% av alle fødsler begynner med vannavgang. Hele 70 % starter med rier.... Men sjekk for all del med føden om du er bekymret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå