Somy Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Hvordan vet dere at det er riktig temp på vannet? Leste på nettet av vannet sku være 70grader (nye retningslinjer fra 2007) når pulveret skal blandes ut. Småen sliter en del med luft, og det kan gå både 2 og 3 dager mellom hver avføring. Han får maltekstrakt, men ser ikke ut som om det hjelper noe særlig :o/ Vi bruker NaN-mme. Kan vi lage til flasker om morningen så vi lagrer i kjøleskapet og bruker utover dagen, eller skal det lages nytt til hvert måltid? Har litt mm (ca.200ml pr dag) som jeg pleier å blande oppi flaskene med mme, går dette an eller bør den ikke blandes? Trenger sårt hjelp, så vi ikke påfører småen mer ubehag.
Ladycaliente Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Jeg koker bare vannet avkjøler det..og varmer det jeg skal ha i flaske i mocroen når jeg skal lage til mme. Bytter ut vannet ca annenhver dag.. Jeg har også brukt å lage mme..men det var på kvelden når snuppa skulle ha mat om natta..(Gjør ikke det nå, siden hun sover til rundt 06.00) Blandet i kokt avkjølt vann i flaske og satt det i kjøleskapet..varmet så opp i micro før bruk. Er vel heller sugemåten hans som gjør at han får mye luft..at han sluker for mye luft når han får flaske??
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Mine beste tips etter to mme-barn: Kok opp vann, avkjøl til ca 50 grader og ha vannet på en termos. Da har du fiks ferdig klart vann til hver eneste flaske døgnet igjennom, du slipper oppvarming av flasken i varmbad eller mikroen, og utblandingen går helt fint. Aldri tenkt noe på at det må være 70 grader, her varierer det nok mellom 50 og 30 grader. Du kan lagre ferdig mme i kjøleskap i inntil 24 timer. Er den drukket/nippet til så kaster du den etter 1 time, da er den ubrukelig pga evt. bakterievekst. Dersom malt ikke funker kjøper du Duphalac på apoteket, mildt og helt ufarlig avføringsmiddel. 5 ml i flaske morgen og kveld, holder magen i sjakk )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå