Vinden blåser Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 lurer på når det er normalt for barnet å gå alene i bursdag?? hvor gammel?? tenker spesielt om man inviterer barnehagevenner til bursdag hvor foreldrene ikke kjenner hverandre... inviterer man da barnet eller vil det være med ene foreldren????
§iris§ Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 her gjor dem det til min elste datter når hun ble 4 år.. var ikke forbrett på det så jeg ble satt ut når alle foreldrene dro.. hehe.. men det gikk greit det å..
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Jenta mi har gått i bhg bursdager alene fra hun var nesten 4 år. Har inntrykk av at alle på storebarn er alene i bursdager.
Vinden blåser Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2008 så i en 5årsdag vil det væe naturlig at det kun er ungene som kommer da?? sitter og spekulerer veldig om hvordan vi skal gjøre det når guttungen fyller 5... han går allerede og prater om bursdagen sin selv om at det er enda noen måneder til. Men leiligheten hvor vi bor er liten,men vil kunne ha plass nok for lekekameratene hans fra barnehagen..hvis foreldrene derimot også kommer vil vi få et stort problem.. Hadde man bare kjent foreldrene hadde det jo vært mye lettere... Ikke lett å flytte til et nytt sted nei...Men å feie bursdagen sin med vennene sine syntes jeg han fortjener..
winneboo Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har pleid å være med datteren min på bursdager, men siste bursdagen hun var i nå så var hun alene. Det gikk kjempefint. Snakket med foreldrene og de skulle ringe meg dersom hun virker redd osv. Men det gikk visst kjempefint Hun kjente jo alle barna(fra barnehagen) så hun koste seg masse. Da hun feiret bursdagen sin i oktober kom alle barna alene. Hun er 3 år.
§iris§ Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 ja trur dem kommer alene da ja.. dem gjør no hvertfall det her..
Gjest julestjerneblinkestjerne Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Vi er selv med (en av oss) 5-åringen når han er i bursdag rundt omkring. Og synes det er helt greit at foreldre er med i hans bursdag. Synes absolutt ikke alle barn er spesielt selvstendige nok til å bli overlatt til seg selv før skolealder.
§iris§ Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 nei det er dem ikke.. men når det er noen barn som ikke klarer det så er foreldrene der.. det var ei som hadde med mora si under hele bursdagen på 5 års dagen.. helt greit det..men man kan ringe til foreldrene hvis det skjer noe..
Gjest julestjerneblinkestjerne Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Vi har samme problem - alt for lite plass - barnet har derfor bare bedt noen få - de beste vennene i fra barnehagen og nabolaget. Da blir det ikke så mange og det er plass til foreldre (og da de foreldrene man gjerne selv har ønske om å bli bedre kjent med). Dere behøver jo ikke å be så mange - vår erfaring er at det blir mye mer 'kvalitet' over feiringen på den måten. Er det mange blir det bare ståk og hei og ukonstruktiv lek. Er det få kan man legge opp til roligere og mer ordentlig opplegg - hvor man ser alle barna trives og ikke bare virrer rundt totalt forvirret. Det er ihvertfall min erfaring. Uansett ønsker jeg lykke til - og jeg kjenner den bekymringsfølelsen man har i forveien - hvordan gjøre dette så det blir best mulig og mest mulig i tråd med barnets egne ønsker for dagen.
Vinden blåser Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. desember 2008 er nettop det jeg også er vant til... men nå kommer vi fra et sted hvor vi mødrene utnytter barnebursdagene til litt kaffeslabberi... nei er vanskelig dette... noen som har tips til barnebursdager da?? bør man planlegge noe eller vil det gå av seg selv?? hmm....
winneboo Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 De blir ikke overlatt til seg selv da. Leverer min 3-åring i barnehagen hver dag, der er det 20 barn på avdelingen og 3 voksne. I bursdager er det jo ca halvparten av barn og 2 voksne. Ser ikke helt forskjellen. Da vi hadde bursdag her var vi 13 barn og 3 voksne. Ingen av barna så ut til å ha noe behov for foreldrene. Men alle barn er forskjellige da. Min 3-åring er hvertfall selvstendig nok til å være "alene" i en bursdag. Trodde ikke det før jeg prøvde det. Tenkte å gå sammen med henne til hun var 4, men det er ikke nødvendig fant jeg ut.
Elletuppa Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Jenta her i huset var nettopp i 5 års dag og da var alle barne aleina der.... Da va alle de eldste fra barnehagen invitert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå