Gå til innhold

Thea Juliana ble fødd 22.11:-D Endelig kom du ut jenta mi:-D


Lykkelig_alenemor _til_2

Anbefalte innlegg

Endelig var ventetiden over, og jenta mi fant ut at hun ville komme!

Fødselen gikk fort og brutalt! Tok totalt 4 timer fra eg merket rier til hun var ute!! 2 timer kortere enn med sønnen min! Kjemperart! Eg fikk ikke tid til å tenke meg om engang! Alt skjedde så kjempefort...

Når eg la meg natt til lørdag, hadde eg vondt i ryggen og pittesmå murringer(eg tenkte jo ikke over det for det har eg hatt hele svangerskapet)...

Så når kl var kvart over 4 natt til lørdag våknet eg av den verste mageknipen eg noensinne kan huske å hatt! Og eg trodde faktisk kun det var kolikksmerter for måtte bæsje som en tulling:-p hihi... Så sprang ut på do og gjorde min business! Men det kom seg kun i 5 min.. hahah... gikk å la meg igjen, og skjønte ik hvorfor smerten kom og gikk(eg var litt trøtt)... Så etter å ha ligget i et kvarter fant eg ut, åja det er jo rier... med 5 min mellomrom.. Så da begynte eg å ta tiden, og vekket sambo.. Han trodde ikke på meg han.. Så han bare la seg til å sove videre.. Eg gikk ut i stuen og pakket ferdig resten av sakene mine, mens riene forsatte... Ringte føden og de sa eg måtte komme bort når eg følte det var på tide(bor 10 min fra sykehuset).. Så når det gikk 3 min mellom riene fant sambo ut at han burde stå opp, og gikk i dysjen.. Eg begynte vel å bli xtra irritert når riene kom så tett og sa at nå fikk samboeren min ringe taxi å forte seg for eg var ikke tenkt å føde hjemme! Så ringte han taxien, men taximannen la på! DA tente eg.. og gud.. Tror ikke den taximannen hadde villet møtt meg da..

Men sambo ringte engang til så da kom det en taxi med en gang..

 

Kom bort på føden halv 6, og hadde da 6-7 cm åpning:-o

Vannet mitt ville jo ikke gå så det tok de kl 7, da fikk sakene fart på seg, og ble intense!! Alt ble så sinnsykt vondt.. Og lystgassen funket jo ikke på meg til slutt! Pluss at det virket som jordmor gjorde alt for at eg skulle føde fortest mulig!

Kl 07.50 begynte pressriene-ENDELIG, og presis kl 8.00 kom gulljenten vår ut! Det var 3 intense vonde timer!! Men det var jo verdt det!

Hun var 4050g og 50cm lang:-)

Veldig nydelig!

Sambo var veldig flink under fødsel, hjalp meg mye med pustingen!

hadde ikke klart det så bra uten han:-)

 

Nå har vi kommet hjem fra sykehuset(reiste hjem 3 dager etter fødsel), og hun er så snill:-D Sover hele natten, får sitt siste natt-måltid i 12-1 tiden og da sover hun til i 6-7 tiden morgen etter:-) Helt fantastisk!!!

 

Nei eg er veldig fornøyd med den lille! Og sønnen min er så snill mot hun og!! Skal hjelpe til hele tiden!

 

Endelig kan julen komme:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyres ut som mi minste jente det der. Får siste måltid i 12-tida og søv til litt før kl 0600. Og godt er det.

 

Gratulerer med jenta som kom dagen før mi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...