Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Det at samværsforeldren må godkjenne at barnet flytter på seg. Jeg er enig i at det er unødvendig å flytte på andre siden av landet, uten å diskutere dette med den andre foreldren. Man bør jo tenke på barna her. Men blir det så firkantet at far kan f.eks nekte meg å flytte 1 mil unna f.eks. Selv flytter han lengre og lengre vekk fra vesla. Før bodde vi 10 min unna hverandre, så flyttet han 1,5 time unna. Så valgte jeg å flytte til nabokommunen hans pga jobb, da bodde vi kun 15 min unna hverandre og dette var jo veldig positivt. Nå flytter han igjen så nå bor han 45 min unna oss, og lager et helvete uten like for å slippe å kjøre å hente henne. Skal han ta kunne flytte rundt som det passer han, mens jeg er stuck en og samme plass med mindre han syns det er greit at jeg flytter. Er vi uvenner så kan han jo bruke dette imot meg, ved å nekte meg å flytte en annen plass. Det er ikke snakk om jeg noen gang kommer til å flytte langt unna han for jeg vil det beste for barnet mitt. Men skal loven virkelig være så firkanta at han kan bestemme om jeg kan flytte 1km eller ikke. Han kan være truende til å nekte meg dette, bare for å gjenvinne den kontrollen han en gang hadde over meg. Man må jo kunne bruke skjønn i en slik sak.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Etter det jeg skjønte ut i fra det som sto i dagbladet så gjelder denne varslinga av flytting for begge foreldrene. Så da må han varsle deg om han vil flytte like mye som du må varsle han hvis du vil flytte!!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Åja så det skal gjelde begge veier? Skal man kun varsle hverandre, eller blir det livfestet at eksen må godkjenne det? Har ikke lest dagbladet idag.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Akkurat den delen sto selvfølgelig ikke på nett, men kan skrive det ned : "Utvalget foreslo at bare foreldre som har barna fast boende hos seg, må ha samtykke fra foreldre med samværsrett før de kan flytte. Det går Huitfeldt imot fordi hun mener det vil øke konfliktnivået. - Jeg deler ikke flertallets syn, men ønsker å støtte mindretallet som foreslår en varslingsplikt. Jeg mener at vi må ha et likestilt foreldreskap. Derfor ønsker vi å innfør en varslingsplikt for begge.I dag opplever noen fedre at mødre drar av gårde med ungene uten at de har gitt beskjed. Dermed har de ikke mulighet til en samtale rundt barnets omsorgssituasjon. De har heller ikke reell mulighet til å få mekling eller å få prøvet saken for domstolen før flytting."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå