Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha uttak mandag og vet j får sykmelding i 4 dager av Riksen.Men jeg har vært så trøtt og sliten,plaget av hetetokter,hodepine,søvnløshet,ustabilt humør de siste månedene med hormonbruket.J føler at j henger i en tynn tråd og ønsker å slappe av noen dager før forsøket.Jeg vurderer å kontakte legen min for noen dager ekstra før selve uttaket.R d noen av dere som har gjort dette? Jeg er jo ikke direkte ikke "syk", men er så sliten, så sliten...både fysisk og mentalt.

Kan j gjøre dette med god samvttighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt fire veldig tøffe år på veldig mange måter. Sist prøverørsforsøk gikk jeg rett i kjelleren etter negativ test. denne gangen har jeg vert psykisk sliten. Mine venner har pushet på for å få meg sykemeldt ved dette forsøket. Så tilslutt gikk jeg til lege. har fått sjukemelding helt frem til jeg skal ta test. jeg orker ingenting og er sliten. Så ja, du kan gjøre det med god samvittighet.

Det er du som kjenner hvor sliten du er

Skrevet

Jeg har vært gjennom dette så mage ganger nå og får veldig mye bivirkninger av all medisinen. Dette var 6. innsetting på 1 år og 2 mndr. Jeg har denne gangen fått sykemeding fra dag en på medisiner. Hadd ejeg ikke fått det, vet jeg ikke om jeg i det hele tatt hadde klart å gå på medisinene en gang til.

Synes det høres ut som om du trenger noen uker med ro. Disse medisinene hkan gjøre veldig mye rart med kroppen.

Skrevet

Hei kjære deg! eg syns det er berre bra om du sjukemelder deg, kroppen treng ro og kvile no i denne tøffe prosessen. eg har vore sjukemeldt i 3 veker, er på rugedag 6 idag, og er sjukemeldt til og med den 14 des. eg gjer det med god samvittighet, for eg er så mykje kvalm no og så eeeenormt trøtt at eg vetsje om eg hadde orka å jobba no. =)

Skrevet

Legene på Riksen sier jo at man skal ha lav terskel for å be om sykemelding av fastlegen. Dersom du er sliten eller stresset, så øker det neppe sjansene for å bli gravid. Det er bedre å ha en dag for mye sykemelding nå enn å tenke på at du burde ha hatt det (dersom forøket blir mislykket). Jeg er selv delvis sykemeldt fordi jeg er sliten. Skal snart ha egguttak. Det er ikke noe poeng å presse seg selv. Du skal tenke på deg selv og din egen kropp. Det finnes viktigere ting i livet ditt akkurat nå enn jobben, og du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du tar deg fri fra jobb. Kos deg hjemme! Nemlig! ;-)

Lykke til og klem fra

Skrevet

JA sykmeld deg med god samvittighet:o)!!

En kollega av meg sa en gang noe veldig fint:

Dette skal du bare gjøre en kort periode av ditt liv,

jobbe skal du gjøre i mange år................

Dette var så fint sagt syntes jeg, og jeg tenkte

at hun har jo helt rett.

Jeg var sykmeldt 14 dager før 3 forsøk og jammen meg ble jeg gravid,

(mistet da men det hadde andre årsaker).

Her kommer et dikt som jeg syns passer veldig godt når man har det tøft. Det handler mye om å tørre og få lov til å ta de valgene som er riktig for en selv:

VÅG Å VÆRE

Våg å være ærlig

våg å være fri

våg å føle det du gjør

si det du vil si.

Kanskje de som holder munn

er reddere enn deg?

Der hvor alt er gått i lås

må noen åpne vei.

Våg å være sårbar

ingen er av stein.

Våg å vise hvor du står,

stå på egne bein.

Sterk er den som ser seg om

og velger veien selv.

Kanskje de som gjør deg vondt

er svakest likevel?

Våg å være nykter

Våg å leve nå.

Syng, om det er det du vil -

gråt litt om du må.

Tiden er for kort til flukt,

bruk den mens du kan.

Noen trenger alt du er

og at du er sann!

~Hans Olav Mørk~

Lykke til videre!

Klem

Skrevet

Hei vennen - har sendt deg en mail :-)

Klem

Skrevet

Tusen tusen takk, dere fantastiske jenter her inne :-) Jeg har tatt meg 3 dager ekstra sykmelding i tillegg til de 4 jeg får fra sykehuset.Jeg gjør hyggelige ting og prøver å slappe av.

Uttak mandag...nerver av stål.

Not!

Men det er spennende!

En g'o helg-hilsen til dere fantastiske jenter

fra gamle hønemor :-)

Skrevet

masse masse lykek til:) Sykemelding er underverket:) Man får faktisk tid til å ta seg av seg selv. mirakel kur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...