Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 og hvordan fikk du gjort det, hvordan gikk du fram? Min baby satt fast en periode under fødsel, og måtte bruke sugkoppen med flere forsøk. Så jeg er egentlig litt redd for at det skal bli samme problem neste gang. Noen som vet hva jeg kan gjøre? var aldri et tema på sykehuset, men jeg føler de har bagatellisert alt sammen.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Jeg fikk ct scanning av bekkenet nå i høst pga at gutten min satt fast og det endte i haste KS. Fikk konstatert at bekkenet var for smalt og må ha KS neste gang også. Her var det sykehuset som sa at jeg måtte ta ct. 6mnd etter fødsel
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Det gikk hos meg da, men er så redd for neste gang. Vil bare at de skal være klar over at det kan skje. Vil ikke ha keisersnitt, bare at de er HELT klar over at jeg kan være liiiiiitt for smal. så de tar litt mere hensyn. Ekkelt at det ble hasteKS på deg. skulle ønske jeg kunne få en sånn måling, men siden det gikk så blir det vell ikke aktuelt.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Dette er noedu kan ta opp med jordmor nårdu evt blir gravid (eler er du gravid kanskje?) Det står jo også i journalen din på sykehuset. Da kan de jo vekstestimere barnet for å se hvor stort det er. Skjønner veldig godt at du er bekymret. Jeg var bare utrolig letta når jeg fikk haste snitt fordi da hadde jeg ligget med intense rier i nesten 30t og epiduralen funket ikke de siste ca 5 timene. Fikk aldri helt full åpning,men måtte presse en hel time, pluss de prøvde 5-6 ganger med sugekopp, før en mannlig lege heldigvis tok en avgjørelse. Da var det sikkert 10 jordmødre pluss et par leger på rommet. Så jeg er veldig glad for at det blir ks neste gang, for en slik opplevelse vil jeg aldri ha igjen.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Uff, det hørtes ikke bra ut! Kjenner meg igjen i mye av det du beskriver, bare ikke så ille. Var bare 7 stk til sammen på mitt rom hehe.. Epiduralen funket ikke til meg heller, men det var mest fordi de gjorde en feil. Fikk ikke pressrier jeg da, men full åpning etter 30 timer, hvorav 20 av dem var ganske intense. Jeg er ikke gravid, men vil jo ha flere etterhvert, men får ikke ut av tankene at jeg KAN være litt for smal. Vil ikke ha den opplevelsen som forrige gang, hadde trodd jeg skulle få gullet rett på brystet, istedet dro de med han på en benk for å få oksygen. så jeg vil at de skal være klare over det. Jeg får ta det opp med jordmor når den tid kommer da. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Sykehusene "gidder" ikke dette, de synes det er fastlegens ansvar å henvise. Uansett hvor galt det gikk under forrige fødsel. Utrolig men sant. Du bør også vurdere keisersnitt, kan være farlig hvis babyen sitter fast.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Hei! Jeg har fått måle bekkenet pga snuppa ikke kom selv, først prøvde de med sugekopp, det gikk ikke så til slutt ble hun tatt med tang. Det er det værste jeg har opplevd noen gang. Jordmor bestilte time til bekken måling til meg, bekkenet mitt er ikke for trangt og alle sier til meg at neste gang kommer et til å gå lettere. Lett for de å si.... Men med den opplevelsen jeg sitter igjen med tørr jeg ikke føde på normalt vis. Så mens vi fremdeles lå på sykehuset forlangte jeg at det skulle så i journalen min at jeg kan få keisersnitt neste gang. Og det fikk jeg! Jeg orker ikke tanken på en vaginal fødsel til, ikke noe godt å gå å grue seg til det i 9 mnd. ( selv om jeg har fått beskjed op at det ikke er noe galt med bekkenet mitt ) Undersøk dette, få bekken måling og snakk meg jm om keisersnitt da den tid kommer. Vet AKKURAT hvordan du har det. Klem
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Kjempe bra at du fikk innvilget keisersnitt neste gang! Man skal jo i bunn og grunn glede seg til neste fødsel! Og glede seg over svangerskapet! Så det er kjempe bra! Jeg vil føde vaginalt neste gang også så lenge barnet har det bra, men er redd for at sykehuset kanskje ikke tar meg på alvor! Det var ikke en kjempe god opplevelse forrige gang og vil at neste skal være det. Synes det er greit for min del at vi er foreberedt på at det kan gå likedan neste gang også. Men at sykehuset er klar over det, så vi kan gjøre noe med det før det har gått for langt. For legene sa til meg etterpå "at det var jammen bra han kom når han kom" Synes det er litt ekkelt å høre. Hadde de prøvd flere ganger med sugekoppen hadde det ikke gått bra da tenker jeg?! Jeg vil ikke ha de bekymringene neste gang. Nesten "godt" å høre at andre tenker på det samme som meg! Iallefall bra du ble hørt da Så får du en fin graviditet neste gang... Har også en følelse av de ikke gidder å sjekke sånn, følte de bagatelliserte hele fødselen hos meg. For noen av legene og jordmødrene var sånn; neida det gikk så fint så, ingen rpoblemer, mens andre igjen spurte meg ofte om jeg synes det var traumatisk og ville gi meg en ekstra prat om fødselen. Akkurat da tok jeg ikke imot fordi jeg hadde ekstra problemer etterpå og kjente veldig godt på barseltårene og klarte det ikke. nå angrer jeg jo selvfølgelig... har jo masse spørsmål...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Er veldig gla for at det står i journalen min ja Da har jeg muligheten til å velge Har selvfølgelig mest lyst til å føde på normal måte, men jeg tror at reddselen kommer til å ligge i bakhodet hele tiden. Så jeg tar ikke sjansen. Men klart mye kan jo endre seg, snuppa er jo bare 8 mnd enda og vi skal ikke ha en til på en stund enda. Er veldig gla for at jeg ble hørt og alle har heldigvis tatt meg på alvor. Synes det er veldig dårlig av sykehuset å ikke ta deg på alvor, det er tross alt du som skal gjennom det en gang til og ikke de. Og når de sier at " det var jammen bra han kom" synes jeg nok at det var litt dramatikk i de ordene ja og jeg skjønner deg kjempe godt. Da jenta mi kom ut var det noen som da " var hun ikke større" de trodde det var en kjempe unge som skulle komme ut ettersom hun satt fast og gullet veide " bare" 3500g Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt meg en time til samtale med lege/ jordmor slik at du får svar på de spørsmålene du lurer på,det kan være godt å få prate om det. Og eventuelt få en bekken måling slik at du vet at bekkenet ikke er for trangt. Tenk om det skulle være for trangt og neste mann større enn første mann, da er det ikke sikkert den lille kommer seg ut.... slik har jeg tenkt i allefall. Ønsker deg masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå